عضو شورای شهر تهران گفت: باید جهت برگزاری هر گونه نمایشگاه در سطح تهران، مجوز آن به شورای حمل و نقل ارائه شود.

به گزارش مرور نیوز، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب الکامپ در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: برگزاری‌های نمایشگاه‌های پرمخاطب در معابر پر تردد و اماکن پرتراکم در هیچ‌ کجای دنیا مورد قبول نیست و همواره در قالب تدابیر مناسب از ظرفیت‌های مکانی ویژه در زمینه‌های بزرگ واقع در محدوده حریم شهر برای جلوگیری از بروز مزاحمت استفاده می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌های مهم و پر مخاطب در کلانشهر تهران از سال‌های دور مورد توجه بوده است، گفت: در شورای اول در قالب مصوبه‌ای تحت عنوان الزام شهرداری جهت تهیه و ارائه طرح بهبود حمل و نقل و عبور و مرور در محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران و چگونگی انتقال نمایشگاه از محل فعلی، شهرداری تهران ملزم به انجام مطالعات امکان‌سنجی انتقال نمایشگاه شد.

وی افزود: در سال 83 هم شورای شهر تهران مصوبه‌ای با عنوان الزام شهرداری تهران به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران داشت که صراحتاً شهرداری را مکلف کرد تا از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری کند.

نژادبهرام با اشاره به بندهای 27 و 28 مصوبه‌ شورای عالی هماهنگی ترافیک تصریح کرد: بر این اساس باید جهت برگزاری هر گونه نمایشگاه در سطح تهران، مجوز آن به شورای حمل و نقل ارائه شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تذکر رئیس شورای شهر و وزیر کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ که بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید عرضه محصولات و خدمات الکترونیک و کامپیوتر کشور است، متاسفانه با اصرار سازمان توسعه تجارت این نمایشگاه از تاریخ 6 مرداد در قلب تهران آغاز به کار کرده و شهرداری در این زمینه پیگیری لازم را نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد مزاحمت و تعطیلی اماکنی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود، گفت: تکلیف برای شهرداری تهران روشن است، لذا بدین وسیله ضمن ارائه تذکر به وزارت صنعت مبنی بر مر قانون، به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود تا نسبت به جلوگیری از بروز چنین مزاحمت‌هایی اهتمام جدی داشته باشد.