وزیر دادگستری گفت: وزارت ما کار‌های مهمی در دست دارد و در قوانین مربوط به حفاظت زنان و کودکان با ۱۹ وزارتخانه همکاری داریم.

به گزارش مرور نیوز، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در دیدار با «یوحنا سوزانا یم بیسه» وزیر امور توانمندسازی و حمایت از کودکان که امروز (سه شنبه) برگزار شد، گفت: بی تردید رفت و آمد بین کشور‌های مسلمان نتایج خوبی دارد و به ما برای صیانت از حقوق شهروندان کمک می‌کند، این موضوع به خصوص برای گروه‌های خاص مانند زنان و کودکان کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) گفت: مردان از دامن زنان به معراج می‌روند و همین یک جمله می‌تواند جایگاه زنان را تبین کند.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست مصوب سال ۷۱، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۸۱، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست مصوب سال ۸۹ و در حال حاضر هم لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در صحن مجلس داریم و می‌توانیم بگوییم کشور ما در این رابطه به سمت کمال پیش می‌رود، البته باید متناسب با زمان قوانین را تغییر دهیم.

آوایی در رابطه با مرجع ملی کودکان در وزارت دادگستری گفت: کنوانسیون مرجع ملی کودکان با مصوبه هئیت وزیران در وزارت دادگستری راه اندازی شد و شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، ورزش و جوانان و بهداشت با ما در زمینه حقوق کودک همفکری و همکاری دارند، افزون بر این ترویج احترام به شخصیت کودک، پایش و ارزیابی حقوق کودک در سطح ملی، همکاری با سازمان‌های بین المللی به منظور ارتقای حقوق کودک از اهم اهداف تعیین شده است.

آوایی افزود: امیدواریم در چارچوب همکاری هایمان بتوانیم این اهداف مشترک را تقویت کنیم و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم از کودکان مظلوم میانمار و فلسطین حمایت کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اجلاس منطقه‌ای آموزش حقوق کودک در بین کشور‌های اسلامی حدود دو ماه دیگر در ایران برگزار می‌شود، امیدواریم از کشور شما نیز دوستانی، در این برنامه حاضر شوند.

در ادامه یوحناسوزانا یم بیسه وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی ضمن تشکر از استقبال گرم و صمیمی از این هیأت در وزارت دادگستری اظهار کرد: انشالله با امضای یادداشت تفاهم می‌توانیم همکاری بیشتری در جهت حمایت از کودکان و توانمندسازی زنان داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که شما به نقش زنان با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) اشاره کردید، ما در این زمینه مسئولیت سنگینی داریم و انشالله بتوانیم به هدف توانمندسازی زنان و حمایت از حقوق کودکان دست یابیم.

وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی ادامه داد: وزارت ما کار‌های مهمی در دست دارد و در قوانین مربوط به حفاظت زنان و کودکان با ۱۹ وزارتخانه همکاری داریم. کشور اندونزی در این زمینه بسیار پیگیر است و خصوصا در مورد کودکانی که قربانی تجاوز هستند، حکم سنگینی به مجرمان داده می‌شود.

در ادامه آوایی وزیر دادگستری پس از سخنان وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی اظهار کرد: من اعتقاد ندارم که از مجامع بین المللی نباید استفاده کرد، اما به نظر بنده مجامع خودمان نیز ظرفیت‌هایی دارند که باید از آن استفاده شود، مجامع بین المللی در موضوعات مختلف از جمله زنان و کودکان نگاه یکسانی ندارند و زنان را به زنان درجه یک و دو تقسیم می‌کنند، بنابراین این وضعیت رسالت ما را در این حوزه بیشتر و سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: اراده و عزم شما در این راه سختی که در پیش دارید را تحسین می‌کنم، امیدواریم این سفر زمینه ادامه همکاری‌ها را عمیق‌تر کند.