نشست بررسی نحوه بیمه پردازی اتباع خارجی و رفع مسائل در این حوزه و همچنین تعامل با نهادهای مرتبط با صدور،تمدید وتجدید پروانه کار اتباع خارجی در محل اداره کل تامین اجتماعی استان یزد برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، احمدرضا خزاعی مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در این نشست با تببین و توضیح ماده ٥ قانون تامین اجتماعی و لزوم اجرای آن توسط استانها، تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی را یکی از اهداف مهم و راهبردی این سازمان دانست.

خزاعی با اشاره به اهمیت اجرای بیمه اتباع خارجی، تشکیل اداره کل اتباع و رسیدگی به امور بیمه ای اتباع خارجی و ایرانیان خارج از کشور را از برنامه های سازمان تامین اجتماعی در راستای گسترش پوشش بیمه ای برای مخاطبان عنوان کرد.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت کارکنان در همه استان ها، شاهد افزایش و بهبود عملکرد تامین اجتماعی در حوزه بیمه اتباع خارجی باشیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد در این نشست گفت: هم اکنون در سطح استان یک هزار و ٧٩٩ نفر بیمه شده زن و مرد اتباع خارجی تحت پوشش بیمه های اجباری ،اختیاری و حرف و مشاغل آزاد هستند که با احتساب افراد تبعی آنان این رقم به ٣ هزار و ٦٣١ نفر می رسد.

محمد صابری با برشمردن ملیتهای اتباع خارجی افزود: از مجموع اتباع تحت پوشش، اتباع افغانستانی با یک هزار و ٢٧٩ نفر بیشترین آمار بیمه شدگان و هندی و عراقی به ترتیب با ٢٦٨ و٢٠٧ نفر بیمه شده در رده های بعدی هستند، همچنین سایر اتباعی از کشورهای پاکستان،عراق،ایتالیا،برزیل،بنگلادش،تاجیکستان وکانادا نیز از بیمه شدگان تامین اجتماعی استان یزد هستند.

گفتنی است بخش پایانی این نشست پاسخ به سوالات برخی از همکاران در خصوص بیمه اتباع خارجی بود که پاسخهای لازم ارائه شد.