رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: از اول مهرماه تا 15 مهر ماه عملیات عمرانی به دلیل بازگشایی مدارس ممنوع خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری در شصت و سومین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که صبح امروز در محل شهرک آزمایش برگزار شد، ظاهار کرد: شهریور ماه برابر آمارهای ما پرتصادف‌ترین و پر تلفات‌ترین ماه در سال‌های اخیر بوده است و در همین راستا نیز تمامی دستگاه‌ها دست به دست هم دادند تا سفر خوب و ایمنی برای شهروندان در روزهای پایانی تابستان فراهم شود.

مهری به آمارهای پلیس راهور در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در پنج ماه امسال شاهد افزایش 9 درصدی سفر بودیم و علی رغم این افزایش تلفات حوادث ترافیکی در شهرها کاهشی پنج درصدی داشته است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در راه‌های بین شهری تلفات ترافیکی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در تیرماه امسال شمار جان باختگان حوادث ترافیکی در مقایسه با تیرماه سال گذشته چهار نفر کاهش داشته است، گفت: در تابستان امسال 35 درصد از تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو رخ داده است. همچنین 38 درصد تصادفات نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده و 37 درصد تصادفات نیز به خاطر واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در نیمه دوم شهریور ماه تصادفات نیز افزایش بیابد،‌گفت: در همین راستا لازم است تمامی دستگاه‌های مسئول در این زمینه آمادگی خود را ارتقاء داده تا آمار حوادث و تلفات حوادث ترافیکی کاهش یابد.

سردارمهری درباره طرح ترافیکی ویژه بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: این طرح ابلاغ شده و همزمان با بازگشایی مدارس اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا از اول مهرماه تا 15 مهر ماه عملیات عمرانی به دلیل بازگشایی مدارس ممنوع خواهد بود.