رئیس پلیس راهور ناجا شعار امسال هفته ناجا را "پلیس مقتدر، امین مردم" اعلام کرد و گفت: این شعار به خوبی نشان می‌دهد که پلیسی امین مردم است که مقتدر باشد و به عبارت دیگر پلیس زمانی می‌تواند امنیت را برقرار کند که اقتدار داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در افتتاحیه مراسم رالی گردشگری خانوادگی که صبح امروز از شهرک آزمایش آغاز شد، اظهار کرد: پلیس راهور به دنبال این است تا با اجرای برنامه‌های مختلف و نیز اقدامات فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی منشاء اثر باشد و بتواند اقدامات موثری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات نیز ارتقای فرهنگ ترافیک و گردشگری در جامعه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی پلیس راهور در راستای این است که اولا مردم نکات ایمنی را در حین سفر رعایت کنند و دیگر اینکه از نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری در طول مسیر سفر غافل نشده و به آنان نیز توجه داشته باشند.

مهری با بیان اینکه برابر آمارها ۳۸ درصد از تصادفات رانندگی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو رخ داده، گفت: این آمار نشان می‌دهد که به راحتی می‌توان از ۳۸ درصد از تصادفات جلوگیری کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد که شهریورماه پرترددترین ماه کشور و متاسفانه پرتصادف‌ترین ماه نیز است، گفت: خوشبختانه برابر آمارهای ما در نیمه نخست شهریورماه امسال تعداد سفرها رشد ۱۵ درصدی داشته و در عین افزایش سفر، تعداد جانباختگان صحنه تصادفات نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که امیدواریم این روند تا پایان شهریورماه نیز حفظ شود. البته پلیس راهور حتی یک جانباخته را نیز در تصادفات رانندگی زیاد می‌داند.

وی شعار امسال هفته ناجا را "پلیس مقتدر، امین مردم" اعلام کرد و گفت: این شعار به خوبی نشان می‌دهد که پلیسی امین مردم است که مقتدر باشد و به عبارت دیگر پلیس زمانی می‌تواند امنیت را برقرار کند که اقتدار داشته باشد.

مهری بر ضرورت ارتقای فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه در کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی و نیز با مشارکت تمام دستگاه‌ها فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه و رانندگی در کشور ارتقا پیدا کند که البته در سال‌های اخیر نیز شاهد ارتقای این فرهنگ بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به اجرای طرح تابستانه ۹۷ نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون که ما اینجا صحبت می‌کنیم همکاران من در جاده‌های سراسر کشور در حال اجرای طرح ترافیکی تابستانه هستند. خوشبختانه طبق آمارهای پزشکی قانونی ما در شروع این طرح وضعیت و شرایط خوبی داشتیم و علی‌رغم آنکه سفرها افزایش داشت، در ماه نخست برابر آمار پزشکی قانونی با کاهش جانباخته روبرو بودیم.