رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: مقرر شده است تا امسال یک یا دو روز قبل از تاسوعای حسینی تیم درمانی ویژه هلال‌احمر برای ارائه خدمت به زائران به عتبات عالیات اعزام شوند.

به گزارش مرور نیوز، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از اعزام 36 پزشک عمومی، متخصص داخلی، جراح، ارتوپد، پرستار، نجاتگر و امدادگر در قالب تیم درمانی هلال‌احمر برای ارائه خدمت به عزاداران اباعبدالله (ع) در عاشورا و تاسوعا به عتبات عالیات خبر داد و گفت: مقرر شده است تا امسال یک یا دو روز قبل از تاسوعای حسینی تیم درمانی ویژه هلال‌احمر برای ارائه خدمت به زائران به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی ویژه این تیم از روز تاسوعا به مدت 4 تا 5 روز، اظهار کرد: به علاوه مقرر شد تا تیم درمانی هلال‌احمر در این مدت در 2 چادر درمانی هلال‌احمر عراق و عتبه امام حسین (ع) خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه دهند.

مرعشی همچنین با اعلام آخرین آمار ارائه خدمات به حاجیان در سرزمین وحی، گفت: تا روز گذشته(18 شهریور)، 21 هزار و 180 زائر ویزیت شده و 18 هزار و 100 تن از خدمات پاراکلینیک و 30 هزار و 800 تن خدمات پرستاری دریافت کرده و یک‌هزار و 438 تن نیز بستری شده‌اند.

وی افزود: به علاوه 25 هزار تن از خدمات دارویی استفاده کرده و 288 هزار زائر نیز در مطب‌های هلال‌احمر ویزیت شده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به فوت 10 زائر در مکه و مدینه افزود: علت فوت بیشتر زائران ناراحتی قلبی بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، به گفته وی، خدمات کادر درمانی هلال‌احمر در سرزمین وی پس از بازگشت آخرین گروه زائران در 24 شهریور به پایان می‌رسد.