رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد تحقیق و تفحص از موسسه همشهری ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز ، الهام فخاری امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد در مورد سرانجام تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت: طراح و ارائه دهنده طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری بنده بودم و با اینکه در مورد این روزنامه شکایتی از من شد اما لطمه‌ای به روند کار تحقیق و تفحص وارد نشد چرا که تمام تلاش ما اصلاح فرآیندها است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که تحقیق و تفحص از موسسه همشهری اولین اقدام تفحصی شورا است نیازمند آن هستیم که کار با حساسیت بیشتری پیش برود، گفت: در مورد اتفاق اخیر موسسه همشهری یعنی انعقاد قرارداد گروه مجلات همشهری متاسفانه از قبل از اقدام اطلاعی به شورای شهر داده نشد و در همین راستا جلسه‌ای با مدیرمسئول روزنامه برگزار کردیم که همچنان این جلسات ادامه دارد چرا که ما معتقدیم هر اقدام و قراردادی که در موسسه همشهری منعقد می‌شود، باید با در نظر گرفتن حقوق مادی و معنوی موسسه باشد.

فخاری در مورد سرانجام و تعیین تکلیف فعالیت ستاد شورایاری‌ها نیز گفت: این ستاد فعالیت خود را همچنان ادامه می‌دهد هرچند که ما تغییراتی را در ساختار مناطق و زیرمجموعه‌های مربوطه انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی با سایر دستگاه‌های مربوطه هستیم گفت: اعضای شورا با توجه به تغییرات رخ داده در ساختار شورایاری رضایتمندی بیشتری دارند اما باید نتیجه این تغییرات در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و سپس انتخابات برگزار شود.

فخاری در مورد تبدیل تهران به شهر بدون گدا گفت: این نظر اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نبود چراکه معتقدیم با یک فرآیند لجستیکی و خودرویی می‌شود گداها را به صورت مقطعی جمع آوری کرد اما مشکلی حل نمی‌شود.