​شهردار تهران گفت پروژه‌های شهری بر اساس نیازهای مردم برنامه‌ریزی می‌شوند و شهرداری بیشتر از این که به دنبال اجرای پروژه های بزرگ باشد، درصدد اجرای پروژه‌هایی است که رفاه و آسایش بیشتری برای مردم به دنبال داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از پروژه ادامه بزرگراه صیاد به سمت شمال گفت: خوشبختانه این پروژه نسبت به بازدید قبلی که حدود یک ماه پیش انجام شد، خیلی خوب پیش رفته است و مطمئنا اگر حادثه‌ای روی ندهد و شرایط عادی باشد، این پروژه در مهرماه افتتاح خواهد شد.

او در مورد بزرگترین پروژه‌هایی که در ماه‌های آینده بهره برداری می‌شود، گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران شهری ما این بود که به دنبال بزرگترین پروژه‌ها بودند و این رویکرد متاسفانه شهر ما را ویران کرده است در حالی که گاهی باید به دنبال یک پروژه بسیار ساده بود که می‌تواند باعث رفاه و آسایش مردم شود بنابراین تاکید من این است که روی بزرگترین‌ها تاکید نکنیم.

افشانی افزود: مشکل اصلی امروز شهر آلودگی هوا و ترافیک سنگین است اما در اولویت‌ها تلاش شده است بزرگراه ساخته شود که بیشتر ماشین جذب می کند و آلودگی بیشتری به وجود می آورد. در حالی که پروژه‌ها باید پاسخ به نیازهای مردم باشد.

وی در ادامه به چند پروژه مهم اشاره کرد و گفت: دو خط ۶ و ۷ قطار شهری که حدود ۵۰ کیلومتر از آن‌ها مانده است در سال ۹۸ تمام می‌شود. با تلاش گسترده مدیریت شهری منابع مالی لازم برای خط  ۷ - که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود - به شکل فروش اوراق مشارکت تامین شد و تلاش می‌کنیم ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان هم به همین شکل جذب کنیم که البته نصف آن را دولت تامین خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران هفته آینده بازدیدی از چند پروژه در منطقه دولت آباد جنوب شهر خواهد داشت، گفت: یک پروژه بسیار بزرگ داریم که چون در مرحله مقدماتی مطالعات است فعلا نام آن را نمی برم اما پروژه کمربند سبز شمال تهران در ۱۲۵۰ هکتار ایجاد خواهد شد و زیرساخت های لازم آن فراهم شده است، برای ساخت مخازن آب آن مناقصه برگزار کرده‌ایم و درختان در آذر کاشته می‌شوند که در بهار سبز شوند و با این کار جلوی کوه خواری شمال تهران هم گرفته خواهد شد و این کار باعث تلطیف هوا می‌شود.

وی در پایان درباره پروژه های نیمه تمام تهران گفت: با توجه به محدودیت مالی پروژه‌ها اولویت بندی شده است و آن‌ها را بر اساس اولویت فعال خواهیم کرد البته پروژه های خاصی داریم که حتی اگر پیشرفت کمی هم داشته باشند سعی می‌کنیم آنها را سریع‌تر به بهره برداری برسانیم.