شب گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری با کامیون حامل سوخت در اتوبان کاشان- اصفهان برخورد کرد.

به گزارش مرور نیوز،  ساعت 23 و 14 دقیقه  شب گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری با کامیون حامل سوخت در اتوبان کاشان- اصفهان برخورد کرده است که بلافاصله تیم‌های راهور، اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

21 کشته در تصادف شب گذشته

جواد درستکار رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان اعلام کرد: شامگاه گذشته برخورد مرگبار اتوبوس اسکانیا مسافربری شرکت همسفر با یک تانکر حامل مشتقات نفتی در محور بادرود نطنز ۲۱ کشته بر جای گذاشت.

جواد درستکار با اشاره به تصادف مرگبار شب گذشته، گفت: اتوبوس اسکانیا مسافربری که از تهران به سمت کرمان در حرکت بود با برخورد به یک خودرو حامل مشتقات نفتی منجر به مرگ ١٩ نفر در دم شد.

وی ادامه داد: از ۵ نفر مجروح این حادثه ٢ نفر نیز به دلیل وخامت حال در بیمارستان جان باختند که آمار تلفات این تصادف را به ٢١ نفر رساند. 

مصدومیت 26 مسافر در اثر برخورد اتوبوس با تریلی حمل سوخت

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه حریق یک دستگاه اتوبوس به دلیل برخورد با تریلی حمل سوخت در کاشان اظهار داشت: در اثر این تصادف 46 مسافر دچار حادثه شدند که 26 نفر آنها به دلیل مصدومیت شدید به بیمارستان انتقال یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 7 تیم عملیاتی شامل 27 نفر جهت نجات جان حادثه‌دیدگان در این مأموریت مشارکت داشتند.

۲۷ نفر مجروح بر اثر تصادف اتوبوس با تانکرسوخت + اسامی

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در ارتباط با جزئیات تصادف اتوبوس با تانکر حمل سوخت گفت: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله یک دستگاه آمبولانس و ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور: متاسفانه در این حادثه ۲۷ نفر مجروح شدند که توسط تکنسین های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

تغییر جهت ناگهانی تریلی و قرارگیری در مسیر اتوبوس علت حادثه است

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راه راهور ناجا  در گفت‌وگویی اعلام کرد: حوالی ساعت ۲۳:۱۵ شب گذشته در کیلومتر ۱۲ آزادراه نطنز یک دستگاه تریلی حامل گازوئیل با یک دستگاه اتوبوس حامل ۳۷ مسافر برخورد کرد که در پی این حادثه اتوبوس و تانکر دچار حریق شدند.

رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به این که اتوبوس از تهران به سمت کرمان و تریلی از اراک به سمت یزد در حال تردد بودند که دچار این حادثه شدند افزود: برخورد این دو وسیله از پهلو و به صورت هم مسیر بوده است که بر این اساس احتمالا تغییر جهت ناگهانی تریلی و قرارگیری در مسیر اتوبوس علت حادثه بوده است، اما علت قطعی حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است که بزودی اعلام می‌شود.

تردد در محور تصادف به طور کامل برقرار شد

 فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز در خصوص این حادثه، اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه گذشته (دوشنبه) نرسیده به تقاطع بادرود رخ داد که برخورد اتوبوس و تریلر حامل سوخت با یکدیگر منجر به آتش سوزی هر دو دستگاه شد.

 وی در خصوص وضعیت تردد در این مسیر، گفت: با توجه به این‌که صحنه تصادف با آتش سوزی همراه بود، عبور سایر خودروها از مسیر انحرافی برقرار شد و ساعت 2 بامداد شب تردد به طور کامل در این محور برقرار شد.

هویت هیچ جسدی شناسایی نشده است

رضا حاجی آقاجانی رئیس اداره راهداری نطنز در گفت‌وگویی اعلام کرد: با توجه به فوت راننده اتوبوس و نامشخص بودن نحوه برخورد و چگونگی حادثه، فعلا علت حادثه نامعلوم است و تحقیقات از راننده تریلر که زنده مانده است برای مشخص شدن موضوع ادامه دارد و بعد از کارشناسی صحنه حادثه علت آن مشخص خواهد شد.

حاجی آقاجانی تصریح کرد: به علت وخامت حادثه و سوختگی اجساد تا این لحظه هویت هیچ جسدی شناسایی نشده است و نهادهای مرتبط با این موضوع در حال بررسی هویت اجساد هستند.

تشکیل پرونده قضایی برای تصادف مرگبار در آزادراه نطنز-بادرود

اجساد برای تشخیص هویت و اخذ نمونه DNA به اصفهان منتقل شدند

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت‌وگویی نیز از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا با کامیون کِشنده حامل سوخت در آزادراه نطنز-بادرود خبر  داد و گفت: رییس حوزه قضایی بادرود با همراهی نیروی انتظامی و پلیس راه از زمان وقوع حادثه در محل حضور یافته است.

وی  در ادامه با بیان اینکه از  نظر افسر کارشناس، مبنی بر اینکه راننده اتوبوس مقصر است یا راننده تانکر، تاکنون واصل نشده است، افرود: اجساد عمدتا سوخته و برای تشخیص هویت و اخذ نمونه DNA  به اصفهان منتقل شده‌اند.