رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرحهای ویژه به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: موتورسیکلتها و خودروهای مزاحم اطراف مدارس توقیف می شوند.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ کیوان ظهیری در تشریح طرح های ویژه بازگشایی مدارس گفت: از روز اول مهرماه به مدت ۱۵ روز طرح ویژه برقراری نظم و امنیت مدارس شهر تهران توسط نیروهای کلانتریها به اجرا در می آید. در این طرح نیروهای کلانتری به صورت محسوس و غیرمحسوس مدارس تحت حوزه خود را به صورت ویژه تحت پوشش قرار می دهند.

وی ادامه داد: این نیروها در سه قالب پیاده، موتوری و خودرویی از ساعات صبح و آغاز مدارس و در ساعات تعطیلی مدارس در کنار مدارس مستقر هستند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: در روز بازگشایی مدارس، روسای کلانتریها و سرکلانتران در مدارس حوزه استحفاظی خود حاضر شده و این روز را تبریک خواهند گفت.

سرهنگ ظهیری خاطرنشان کرد: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر حوالی مدارس، جمع آوری معتادان متجاهر در شعاع مدارس، مقابله با عرضه کنندگان اقلام ضد فرهنگی اجرای و اجرای طرح توقیف خودروها و موتورسیکلتهای مزاحم به ویژه در ساعات پایانی مدراس از اولویتهای این طرح است.

وی گفت: همچنین کمک به عوامل راهور در روانسازی ترافیک در ساعات شروع و پایان مدارس و تامین امنیت مسیر رفت و آمد دانش آموزان با پوشش گشتهای کلانتری تیمهای در این طرح پیش بینی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از شهروندان خواست موارد مشکوک در اطراف مدارس را با تماس با ۱۱۰ اطلاع دهند.