شهردار منطقه 12 شهرداری تهران گفت که فعالیت وزارت خارجه در این ساختمان‌ها ظرفیت فرهنگی و هنری شهر را سلب کرده است. کار اداری قابل انجام در هر ساختمانی است.

به گزارش مرور نیوز، شهردار منطقه 12 شهرداری تهران در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی محدوده میدان مشق و خیابان 30 تیر در مورد تاریخی بودن ساختمان‌های وزارت خارجه، وزارت دادگستری و میراث فرهنگی گفت: کار اداری در هر ساختمانی قابل انجام است و عملا فعالیت وزارت خارجه در این ساختمان‌ها ظرفیت فرهنگی و هنری شهر را سلب کرده است.

علی محمد سعادتی گفت: ساختمان‌های در اختیار وزارت خارجه، وزارت دادگستری و  میراث فرهنگی بسیار متفاوت هستند و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی بالایی دارند و امیدوارم بتوان از این ساختمان‌ها به نفع شهر استفاده کرد.

او با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه 12 برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بافت کهن منطقه 12 گفت: سیاست‌ ما استفاده و تعامل بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز تخصصی است که می‌توانند در حوزه شهری به ارتقای کیفیت زندگی کمک کنند.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه امروز این همایش با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های دیگر با دانشکده هنر خواهیم بود.

وی افزود: امیدوارم فضای میدان مشق مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند مجددا پذیرای شهروندان باشد و کمتر شاهد محدودیت‌های سال‌های اخیر باشیم.