رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه اعتیاد با راه‌اندازی تیم‌های اجتماع محور و استقرار آنها در 5 هزار منطقه پرخطر مرکز، به صورت پایلوت اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی، در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای محرومیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است، گفت: باید تلاش کنیم تا با کمک مسئولان کشوری بخشی از این عقب ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف مرتفع شود.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه طلاق، اخیرا سامانه‌ای به صورت پایلوت در خراسان‌رضوی راه اندازی شده که افراد قبل از ثبت واقعه طلاق ابتدا از مشاوره‌های حضوری استفاده کرده و بعد از اینکه مشاوره موثر واقع نشد برای ثبت طلاق به مراجع ذی ربط مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سامانه موجب شده تا 18 درصد آمار طلاق در مشهد کاهش یابد، گفت: در حوزه ارائه خدمات استاندارد و نیز فعال کردن سازمان های مردم نهاد نیز اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است.

وی فعال‌تر کردن اورژانس اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه اعتیاد نیز با راه اندازی 5 هزار تیم و استقرار آنها در 5 هزار منطقه پرخطر مرکز، به صورت پایلوت اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

سید علی اکبر پرویزی، استاندارخراسان‌ جنوبی نیز افزود: سازمان بهزیستی از جمله سازمان‌های مهمی است که می‌تواند در زمینه کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

وی، دو موضوع سلامت مالی و سلامت اخلاقی در بهزیستی را به طور جد مورد تأکید قرار داد و افزود: مسئولان ذی‌ربط در این سازمان باید بطور جدی پیگیری کنند تا این موارد در این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی، سازمان بهزیستی را سازمانی مهم در حوزه‌های مختلف اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددجویانی که به این سازمان مراجعه می‌کنند دارای مشکلات زیادی هستند، از این رو باید مراقبت شود تا در صورت مرتفع نشدن بخشی از مشکلات شان، حتی الامکان دچار آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات جاری، استان‌های تازه تأسیسی همچون خراسان‌جنوبی دارای مشکلات فراوانی هستند، گفت: سازمان بهزیستی نیز به عنوان یکی از سازمان‌های حمایتی در این حوزه دچار مشکلاتی است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولین در مرکز این مشکلات به حداقل کاهش یابد.

پرویزی با بیان اینکه علی‌رغم تمکن پایین مالی، مردم این استان در زمینه مشارکت‌های عمومی و کمک به همنوع در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارند، گفت: در عین حال خراسان‌جنوبی دارای مشکلاتی است که مرتفع شدن آنها نیازمند توجه ویژه مسئولین در مرکز است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه طرح‌های عمرانی در حد مقدورات آماده کمک هستیم، گفت: در زمینه توانمندسازی مددجویان بهزیستی؛ به‌ویژه در حوزه مسکن آماده کمک و مساعدت لازم هستیم.