معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: علاقه مندی بالایی در حوزه‌های سلامت و ساخت تجهیزات پزشکی در دانشکده‌های مهندسی مکانیک، الکترونیک، و مهندسی پزشکی این دانشگاه وجود دارد و باید شرایط به نحوی فراهم شود تا از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی گفت: علاقه مندی بالایی در حوزه‌های سلامت و ساخت تجهیزات پزشکی در دانشکده‌های مهندسی مکانیک، الکترونیک، و مهندسی پزشکی این دانشگاه وجود دارد و باید شرایط به نحوی فراهم شود تا از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده شود.

تودشکی با بیان اینکه برخی از این شرکت‌ها در حوزه مهندسی پزشکی فعال هستند، ادامه داد: تولید باندهای زخم و نرم افزارهای مدیریت سلامت تنها بخشی از دستاوردهای این شرکت‌ها است و در صورت توجه به پتانسیل‌های موجود قادر به رفع نیازهای حوزه سلامت هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر صدور مجوزها برای تجهیزات پزشکی ساخت داخل را از چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان این حوزه نام برد و یادآور شد: در این راستا لازم است تا با فراهم آوردن زمینه‌هایی، صدور مجوزها را در این حوزه سرعت بیشتری پیدا کند.

وی از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش اساتید و فارغ التحصیلان فعال در حوزه سلامت خبر داد و یاداور شد: ما از اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلانی که حرفی در این حوزه داشته باشند استقبال می‌کنیم ضمن آنکه ما می ‌توانیم نیروهای انسانی خبره این حوزه را به نهادهای مربوط معرفی کنیم.