فرمانده ناجا در رابطه با ایجاد امنیت و وجود امنیت در ایران با وجود ناامنی ها خارج از مرز گفت که امنیت جمهوری اسلامی ایران یک امنیت باثبات و مثال‌زدنی است. در این منطقه پرتلاطم که تروریست‌ها در آن حضور دارند ما یک امنیت باثبات داریم.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا، در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی که امروز، دوشنبه 9 مهر، در مصلای تهران آغاز به کار کرد، در رابطه با ایجاد امنیت و تلاش ناجا برای برقراری امنیت گفت: پلیس مسئول امنیت، آرامش و نظم در جامعه است و ناجا نیز خود را در خدمت مردم برای حفظ جان، مال و ناموسشان می‌ داند. امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک امنیت باثبات و مثال‌زدنی است. در این منطقه پرتلاطم که تروریست‌ها در آن حضور دارند ما یک امنیت باثبات داریم. متاسفانه امروز کشورهایی که شعار مبارزه با تروریسم را می‌دهند، از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و شاهد مثال این سخنان هم نیز حمایت گروه‌های صهیونیستی و آمریکایی از جیره‌خواران تروریست از عراق و سوریه است. آنها می‌خواهند ناامنی را به منطقه بیاورند اما می‌بینیم که کشورمان از چه امنیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این منطقه پرتلاطم یک کشور امن و جزیره ثبات است، گفت: گروهک‌های تروریستی در برابر این اقتدار و امنیت به جایی رسیده‌اند که دست به حرکت‌های کور و مذبوحانه در اهواز زدند و دیدیم تعدادی تروریست چطور به مردم بی‌دفاع حمله کردند. این کار بسیار خفیف و البته ناجوانمردانه بود و حتما رزمندگان اسلام کمااینکه انتقام گرفتند باز هم مشت محکمی بر دهان این تروریست‌ها خواهند زد.

 

پیشی گرفتن ناجا از مجرمان در استفاده از تکنولوژی/ روش های سنتی برای جرائم کنونی قابل اجرا نیست

اشتری بر ضرورت استفاده از فناوری روز در ناجا تاکید کرد و گفت: استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات روز جزو برنامه‌های همیشگی ناجا بوده چرا که جرائم و مجرمان همیشه از دانش و تجهیزات روز استفاده می‌کنند و البته همواره پلیس چند قدم از آنها جلوتر است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای برخورد با جرائم از روش‌های سنتی ۱۰ سال قبل استفاده کرد، گفت: در همین راستا نیز پلیس از تجهیزات روز استفاده می‌کند و این نمایشگاه نیز با همین هدف برگزار شده البته بنا به دلایلی بخشی از امکانات و تجهیزات ما در این نمایشگاه به نمایش درنیامده است.