معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اعلام حمایت دولت از کارگاه‌های تولیدی و مراکز کارآفرینی گفت دولت بدین منظور دو نوع تسهیلات پایدار، خاص مناطق روستایی و تسهیلات فراگیر با نرخ‌های متفاوت در نظر گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، معصومه ابتکار در بازدید از کارگاه دوخت البسه محلی استان لرستان با تمجید از لباس محلی در مورد برنامه‌های دولت در حمایت از ایجاد  کارگاه‌های تولیدی گفت: دولت برای حمایت از کارگاه‌ها و دیگر مراکز کارآفرینی دو نوع تسهیلات پایدار خاص مناطق روستایی و تسهیلات فراگیر با نرخ‌های متفاوت را در نظر گرفته است.

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش ایجاد کارگاه‌های تولیدی در ایجاد اشتغال گفت: با توجه به اینکه این کارگاه‌ها هم بازار داخلی و هم خارجی داشته با کمک استانداری لرستان به طور خاص مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است کارگاه صنایع دستی دوخت البسه محلی "جنک" با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان درسال ۱۳۹۰ ایجاد شده و در حال حاضر اشتغالزایی ۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است. این کارگاه در سال‌های ۹۴ و ۹۶ نشان ملی مرغوبیت کالا و در سال ۹۵ عنوان برگزیده لباس محلی لرستان را دریافت کرده است.