نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز تهران بهترین بهانه بود برای تعامل و گفت و گو با شهروندان و شخصیت های برجسته تهرانی اما برنامه هایی که تدارک دیده شد ضعیف دون شأن تهران و شهروندان آن بود.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نود و دومین جلسه شورا گفت: روز تهران بهترین بهانه بود برای تعامل و گفت و گو با شهروندان و شخصیت های برجسته تهرانی اما برنامه هایی که تدارک دیده شد دون شأن تهران و شهروندان آن بود. انتظار ی که از مدیریت شهری وجود داشت این بود که روز تهران به عنوان فرصت مناسبی برای معرفی تهران و انتظارات و مطالبات دولت محلی از دولت ملی به ویژه در حوزه مدیریت یکپارچه دولت شهر تهران تبدیل شود.

 امینی اظهار داشت:  این روز فرصتی بود برای  تعامل و  گفت وگوی شهروندان و مسئولان دولت محلی و مشارکت بیشتر شهروندان برای بیان مشکلات و باز کردن گره ها، این روز بهترین فرصت بود برای به تصویر کشیدن آنچه از سال ۱۲۸۶ تهران به خود دیده و مسیری که ما باید طی کنیم برای توسعه دولت شهر تهران.

 رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما متاسفانه برنامه هایی که  روز گذشته اجرا شد، دون شأن تهران، ایران و مدیریت شهری و شهروندان بود.

 امینی خاطر نشان ساخت: برنامه هایی هم مرکز ارتباطات تدارک دیده بود که مختصات برنامه های شهری را نداشت، به نظر می رسد رئیس مرکز ارتباطات  شهرداری هنوز گمان می کند در بانک مرکزی است و با اینکه مدیریت شهری تهران ده ها تالار مناسب دارد، مراسم روز تهران را در تالار اقتصاد برگزار می کنند. حال آنکه روز تهران بهتر بود در نماد شهر تهران (برج میلاد) و در یکی از تالار های آن برگزار می شد.

 امینی در ادامه اظهار داشت: سؤالی هم  از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دارم، سؤالم این است معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران که بودجه قابل توجهی دارد با این گستردگی چه اقدام قابل توجهی برای روز تهران انجام داده است؟ مرکز ارتباطات شهرداری چه اقدامی کرده؟ آیا منطقی نبود چنین آیینی با حضور شهروندان علاقه مند و شخصیت های تاثیر گذار ملی برگزار می شد و بهانه ای می شد برای گفت گو با شهروندان؟

 وی ادامه داد: آیا معاونت فرهنگی با این گستردگی و بودجه کلان از برگزاری یک مراسم  آیینی عاجز است؟ اگر این طور است می آمدند این کار را هم مانند بقیه کارها برون سپاری می کردند!

 سید ابراهیم امینی در ادامه خواستار شد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در صحن شورا حاضر شده و گزارشی از عملکرد خود به ویژه در ارتباط با روز تهران ارائه دهد.

 وی افزود: اینکه بیان شود این معاونت از تکلیف معاف بوده و روابط عمومی شهرداری برنامه مختصری اجرا کرده نیز  باعث سلب مسئولیت از این معاونت نخواهد بود.