رئیس سازمان امداد و نجات ضمن تشریح آخرین اخبار امداد رسانی به سیل زدگان استان های کشور بیان کرد: ۸ فوتی ناشی از سیل و امداد رسانی به 6 هزارو 990 نفر انجام شد.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی سلیمی در تشریح آخرین امداد رسانی به سیل زدگان در استان های کشور گفت: سیل و آبگرفتگی از ١٣ لغایت ١٦ مهر ١٣٩٧ تاساعت 6 صبح، شش استان را متاثر کرده است. استان های اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد متاثر از سیل بودند.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۳۹ شهرستان متاثر از سیل بودند، اظهار کرد: ١٥٤شهر و روستا تا کنون امداد رسانی شدند. در همین رابطه به 6هزارو990 نفر امداد رسانی شده و ۳۲۷ نفر اسکان اضطراری در پایگاه های امداد و نجات داشتند و ۱۴۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردیم.

وی با اعلام اینکه پنج نفر در اثر صاعقه فوت شدند، گفت: سه نفر هم در اثر صاعقه جان خود را از دست دادند و سیل تا کنون در مجموع جان خشت نفر از هموطنان را گرفت. ۱۲ مصدوم ناشی از سیل به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹ مصدوم خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

مرتضی سلیمی در توضیح دیگر خدمات امداد و نجات گفت: از ۶۶۰ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفته و ۱۰۶ خودرو از سیل رهاسازی شد و در این عملیات از ۱۷۹ دستگاه موتور منم و لجن کش استفاده کردیم.

وی از همکاری ۲۳۱ تیم امدادی با مشارکتهزارو 77 نفر در امداد رسانی سیل اخیر خبر داد و افزود: هطارو558 تخته پتو، ۵۳۰ موکت، ۱۰۸ ست شست وشو، ۶۱ شعبه والور و فانوس، ۶۶۰ ثوب البسه، ۸۱۶ کیلو نایلون، ۹۱۸ بطری آب معدنی، ۲۰۳۰ قوطی کنسرو و ۱۰ هزار قرص نان همچنین ۶۹۵ کیلو حبوبات، هزارو 260 کیلو برنج، ۶۹۵ کیلو قند و شکر، ۳۲۵ کیلو روغن در امداد رسانی استفاده شده و امداد رسانی در گیلان و مازندران ادامه دارد.