فروش بلیت قطارها برای جابجایی مسافران اربعین، از ۱۰ صبح روز ۲۱ مهر ماه آغاز می‌شود.

به‌ گزارش ‌مرور نیوز، میرحسن موسوی صبح روز سه شنبه در نشست خبری گفت‌: شرکت راه آهن مانند هر سال  خدمات خود به زائران اربعین را ارائه می دهد. در این راستا فروش بلیت قطارها برای زائران اربعین برای 28 مهر ماه، از ۱۰ صبح روز ۲۱ مهر ماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، در این مدت ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده‌ و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی میان تهران ــ مهران فعالیت خواهند کرد. این قطار ابتدا از تهران به سمت کرمانشاه حرکت می‌کند و سپس مسافران از کرمانشاه تا مرز مهران با اتوبوس‌هایی که از قبل برای این جابجایی برنامه‌ریزی شده‌اند به منطقه مرزی منتقل می‌شوند. شرکت راه آهن همچنین برای این روزها یک بسته پیشنهادی خاص در نظر گرفته‌ که در چارچوب آن مسافران می‌توانند برای مسیر رفت بلیت تهران ــ نجف را خریداری کنند و برای برگشت نیز مسیر کربلا ــ مهران و همچنین قطار ترکیبی مهرانــ تهران پیش‌بینی شده است. در صورتی که مسافران قصد داشته باشند بلیت خود را در عراق تهیه کنند، باید این بلیت با پرداخت ارز خارجی تهیه شود.

موسوی با بیان این که در کنار راه‌آهن غرب برای مسیر جنوب نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، تاکید کرد: در طول این مدت ۲۶ رام قطار فوق‌العاده‌ برای مسیر جنوب پیش‌بینی شده است و در طول این روزها  یک ریل باس، به شکل ۲۴ ساعته در مسیر خرمشهر ــ شلمچه فعالیت خواهد کرد.

به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن در اربعین امسال راه‌آهن ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای جابه جایی مسافران اربعین در نظر گرفته که نسبت به سال قبل افزایشی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام موسوی مسافران و متقاضیان بلیت قطارهای مرتبط با سفرهای اربعین می‌تواند برای تهیه بلیت یا مطلع شدن از وضعیت قیمت‌ بلیت قطار با مراجعه به سایت راه‌آهن یا مراکز و سایت‌های رسمی فروش شرایط را ارزیابی کرده و از روز شنبه ۲۱ مهر ماه نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

او در پایان با اشاره به راه‌اندازی قطار مسافری در مسیر تهران– آنکارا- استانبول تا ۲ ماه آینده اعلام کرد: مسیر قطار آنکارا در حال تعمیر است و مقامات ترکیه از اتمام این تعمیرات در ۲ ماه آینده خبر داده‌اند.