جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین اعلام کرد علی‌رغم تلاش های صورت گرفته، مرز خسروی امسال هم برای اربعین بازگشایی نمی شود.

به گزارش مرور نیوز، جعفر همتی، مشاور عالی استاندار و جانشین استاندار در ستاد اربعین استان کرمانشاه اعلام کرده است: علی‌رغم تلاشها و رایزنی‌های گسترده وزیر کشور، معاون امنیتی وزیر کشور، دبیر ستاد اربعین و پیگیریهای مجدانه استاندار کرمانشاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و برادران قرارگاه رمضان در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.

گفتنی است، خسروی بزرگ ترین پایانه مرزی زمینی خاورمیانه است که نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا با 300 کیلومتر مسافت از حرم حسینی محسوب می‌شود و علی رغم آماده شدن تمامی زیرساختها امسال هم از میزبانی زوار اربعین محروم شد.

این مرز از دیرباز دروازه و معبر اصلی تردد زائران به عتبات عالیات بوده که طی 5 سال اخیر و به دلایل مسائل امنیتی به روی کاروان های زیارتی بسته شده است، اما تردد خودرو و مسافر به صورت عادی از این مرز صورت می گیرد.

هرچند مسئولان اعلام کرده بودند که آمادگی میزبانی از روزانه هزاران نفر در این مرز برای اربعین وجود دارد و می‌تواند بخش اعظمی از بار دیگر مرزهای کشور برای تسهیل در تردد زوار را بپذیرد اما ظاهرا طرف عراقی قادر به تامین امنیت در آن سوی این مرز نبوده و امسال هم خسروی از نعمت میزبانی زوار عتبات محروم ماند.