وزیر دادگستری گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستان در زندان های ما هستند و برای حل مشکلشان نیاز به همکاری های بیشتری داریم و البته برخی خانواده های انها متقاضی اند که انتقال شان به افغانستان صورت گیرد.

به گزارش مرور نیوز، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در دیدار با عبدالبصیر انور وزیر دادگستری افغانستان اظهار کرد: رابطه ما با افغانستان به خاطر سابقه فرهنگی و زبانی و مذهبی است و دارای وجوه مشترک فراوانی هستیم و تمام زمینه ها برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد ولی نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی افزود: الان ما میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستان هستیم و از خدمات بهداشتی قابل قبولی بهره مندند و مایلیم حضورشان جنبه قانونی پیدا کند تا از حقوق قانونی شان بهتر بتوانند استفاده کنند.

وزیر دادگستری گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستان در زندان های ما هستند و برای حل مشکلشان نیاز به همکاری های بیشتری داریم و البته برخی  خانواده های انها متقاضی اند که انتقال شان به افغانستان صورت گیرد.

آوایی تصریح کرد: در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان همکاری‌های خوبی شده است و ظاهرا حدود ۵ هزار نفر زندانی افغان در ایران داریم و همچنین ۲۲ نفر از اتباع ایرانی در افغانستان زندانی‌اند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی زمینه طولانی قانونگذاری در مجلس دارد و با توجه به تشابه مبانی‌مان در قانون گذاری می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های چشم گیری داشته باشیم.

وی ضمن  توجه و تاکید بر همکاری در زمینه مبارزه با جرایم مواد مخدر و مبارزه با تروریست گفت:  هر دو کشور در این زمینه در معرض خطریم.

وزیر دادگستری افزود: ما روابط تجاری بسیار گسترده‌ای بین مان است و گاهی با تجار برخوردهایی می‌شود که هرگز مدنظر دولت‌ها نیست و ممکن است مشکلاتی را  برای تجار و کارافرینان ایجاد کند وخواهشمندم که کمک و مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشید.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری های قضایی بین دو کشور ایران و افغانستان منعقد شد.