فرمانده ناجا از آمادگی کامل پلیس به منظور استقبال از بازگشت زائران خبر داد و گفت: همه بخش‌های ناجا اعم از انتظامی و ترافیکی با اتخاذ تدابیر مناسب و پیش‌بینی تمهیدات لازم آماده بازگشت به کشور هستند و پلیس تا رسیدن همه زائران به مقصد به تلاش خود ادامه خواهد داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در ارتباط ویدئو کنفرانسی با سه مرز مهران، چذابه و شلمچه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی در مناطق مرزی ایران و عراق اشاره و بر امداد و کمک‌رسانی به زائران در شرایط جوی نامناسب تاکید و تصریح کرد: در مرزهای سه‌گانه همکاران بسیار خوب انجام وظیفه کرده‌اند که ابراز رضایتمندی مسئولان و زائران موید این امر است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ما تامین امنیت است، گفت: نباید در انجام این وظیفه تا ورود آخرین زائر به کشور کوتاهی کنیم.

اشتری بر تمرکز بر پایانه‌ های مرزی سه گانه به منظور انتقال زوار از طریق اتوبوس‌ها و نیز خودروهای شخصی تاکید کرد.

فرمانده ناجا به موضوع نظم‌ بخشی در تردد و بازگشت زائران به کشور اشاره و بر افزایش گشت‌ های انتظامی، راهور و پلیس راه و تقویت آنها تاکید و اظهارکرد: همکاران در پلیس راهور و پلیس راه بایستی طول مسیر بازگشت را پوشش کامل دهند و شرایطی را فراهم کنند که زوار کوچکترین مشکلی نداشته باشند.

اشتری با تشکر از موکب‌داران به منظور پذیرایی بسیار مطلوب از زائران خواست تا پس از پایان اربعین ، مواکب خود را همچنان تا بازگشت آخرین زائر برپا نگه دارند.

وی  بر به کارگیری کلیه امکانات نیرویی و تجهیزاتی ناجا در راستای خدمات رسانی به زائران تاکید و تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم باید از سوی پلیس راه برای توقف کلیه فعالیت‌های راهسازی تا پایان بازگشت زائران به مقاصد خود انجام شود. 

فرمانده ناجا از آمادگی کامل پلیس به منظور استقبال از بازگشت زائران خبر داد و گفت: همه بخش‌های ناجا اعم از انتظامی و ترافیکی با اتخاذ تدابیر مناسب و پیش‌بینی تمهیدات لازم آماده بازگشت به کشور هستند و پلیس تا رسیدن همه زائران به مقصد به تلاش خود ادامه خواهد داد.

فرایند بازگشت زائران در مرزهای سه گانه آغاز شده است

سردار فتحی زاده دیگر سخنران این ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی بود و اظهارکرد: فرایند بازگشت زائران در مرزهای سه گانه آغاز شده و امسال نسبت به سال گذشته این امر کمی با تاخیر انجام شده است.

وی به هماهنگی‌های بسیار مطلوب برای بازگشت زائران با سفارت ایران در عراق اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر سازمان‌ها خصوصاً نیروهای مسلح و پایانه‌ها برای تامین اتوبوس به منظور انتقال زوار انجام شده است.

۶۰ درصد تردد زائران توسط خودروهای شخصی انجام می‌گیرد

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۶۰ درصد تردد زائران توسط خودروهای شخصی انجام می‌گیرد از شهروندان خواست هنگام رانندگی ضمن رعایت قوانین و مقررات، از انجام تخلفات حادثه‌ساز پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قرار مرکزی اربعین ناجا، در پایان این ارتباط ویدئو کنفرانسی، مسئولان مستقر در پایانه های مرزی سه گانه، گزارشی از عملکرد خود را ارائه دادند.