دادستان کل کشور گفت: امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشانه بصیرت آنهاست، اظهار کرد: مردم ما می‌دانند در شرایط حساس باید حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی افزود: امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌ های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند، گفت: تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما؛ البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. ما باید از این تحریم‌ها استقبال کنیم چرا که زمینه‌ای است که مردم و خصوصا جوانان ما به این فکر و اندیشه بیافتند که روی پای خودشان بایستند و ارتباط خود را با دشمن کمتر کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون دلیل پشیمانی برخی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، گفت: دلیل این پشیمانی را باید از خودشان پرسید. لابد اعتقاد و ایمان آنها آنچنان که باید و شاید عمیق نبوده است. این یک امر جدیدی نیست، در تاریخ اسلام سابقه دارد عده‌ای که یک مدتی در تبعیت از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بودند و بعدا انحراف پیدا کردند؛ باید دعایشان کرد که از این انحراف برگردند.