​سارق حرفه‌ای خودرو که سعی داشت برای فرار از دست ماموران، راننده یک دستگاه خودرو پراید را گروگان بگیرد با شلیک گلوله گشت پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش مرورنیوز، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارق حرفه‌ای که سعی داشت برای فرار از دست ماموران یک راننده خودرو پراید را گروگان بگیرد، خبر داد و اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰صبح ۱۵ آبان واحد گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده تهرانپارس به یک دستگاه خودرو مزدا ۳۲۳ سفیدرنگ با یک نفر سرنشین مظنون و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این فرد دارای سابقه سرقت است. در همین راستا رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماموران گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ به راننده مزدا دستور توقف می‌دهند اما این فرد بر خلاف دستور ایست پلیس اقدام به فرار می‌کند،گفت: ماموران با استفاده از علائم هشداردهنده سعی در متوقف کردن خودرو را داشتند اما راننده به سمت فلکه اول تهرانپارس حرکت می‌کرد و با انجام حرکات نامتعارف باعث به خطر افتادن جان شهروندان و خودروهای عبوری می‌شد.

لطفی افزود: در ادامه این تعقیب و گریز ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیرهوایی کردند اما راننده مزدا بدون توجه وارد یکی از خیابان‌های فرعی در تهرانپارس می‌شود و با یک خودرو پراید سفیدرنگ برخورد می‌کند و دچار خسارت می‌شود اما کماکان به فرار خود ادامه می‌دهد.  

وی با بیان اینکه راننده مزدا ۳۲۳ بعد از مدتی برای فرار از دست ماموران به صورت خلاف جهت و با شدت با یک خودرو ۲۰۶ سفیدرنگ برخورد می‌کند، گفت: همزمان با این اقدام راننده مزدا۳۲۳ ماموران لاستیک خودرو را مورد هدف گلوله قرار می‌دهند اما با وجود ترکیدگی لاستیک خودرو مزدا، راننده همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

لطفی اشاره به اینکه این فرد به علت ناتوانی در کنترل خودرو با داربست‌های یک ساختمان نیمه ساز برخورد می‌کند و در نهایت متوقف می‌شود،اظهارکرد: با وجود متوقف شدن خودرو مسروقه، راننده آن از خودرو پیاده و به زور سوار یک خودرو پراید خاکستری می‌شود و با گذاشتن جسم تیزی زیر گلوی راننده آن که مردی میانسال بود، سعی در گروگانگیری و سرقت خودرو می‌کند که ماموران گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ قبل از هرگونه اقدام در این خصوص به سرعت وارد عمل می‌شوند و متهم را از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: در زمان دستگیری متهم و در بررسی‌های اولیه، علاوه بر یک قبضه جسم‌تیز، یک عدد افشانه به همراه آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت خودرو از متهم کشف شد. متهم که جوانی ۳۵ ساله است جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد تا پس از انجام اقدامات درمانی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار بگیرد.