کاندیدای شهرداری تهران گفت: کاندیدای شهرداری تهران گفت: تجربه مبارزه با فساد در سازمان امور مالیاتی کشور بسیار نتیجه بخش و اثربخش بوده است.

به گزارش مرور نیوز، سید کامل تقوی نژاد کاندیدای شهرداری تهران گفت: تجربه مبارزه با فساد در سازمان امور مالیاتی کشور بسیار نتیجه بخش و اثربخش بوده است.

وی افزود: صرفا وجود قوانین و مقررات مبارزه با فساد برای کاهش زمینه های فساد کفایت نمی کند، بلکه برخورد با فساد باید از طریق مکانیزه کردن کردن فرایندها و نگاه نرم افزاری داشتن به فعالیت ها و نه اتکای صرف به سخت افزار، عملی است؛ به طوریکه دخالت فرد در فرایند کاری به حداقل ممکن برسد.

وی اظهار داشت: الکترونیکی کردن فرایندهای کاری به همان شکلی که در نظام مالیاتی کشور انجام گرفت و هم اکنون شاهد اثرات و مزایای آن هستیم، می باید در نهاد شهرداری انجام پذیرد که کاهش مراجعات مردم به شهرداری و تسهیل خدمات رسانی به مردم و افزایش رضایت مندی شهروندان نیز از پیامدهای دیگر این موضوع خواهد بود.

کاندیدای شهرداری تهران، اضافه کرد: علاوه بر این، افزایش نظارت ها و تقویت سیستم های نظارتی در کنار شفاف کردن فرایندها و امور و حرکت به سمت تحقق شهرداری شیشه ای می تواند عملیات مبارزه با فساد را با توفیق حداکثری همراه سازد.

وی خاطرنشان ساخت: واگذاری فعالیت ها به بخش غیر دولتی و کاهش تصدی گری شهرداری نیز ضمن اینکه باعث کاهش مراجعات مردم به شهرداری ها خواهد شد، منجر به کاهش زمینه های فساد در بدنه شهرداری خواهد شد.

تقوی نژاد افزود: ارتقای سطح اعتماد مردم به نظام مالیاتی به میزان بالایی در گرو برنامه های جدی نظام مالیاتی برای مقابله با پدیده فساد و برخورد جدی و قاطع با کارکنان خاطی بوده که اتخاذ این سیاست راهبردی در شهرداری تهران نیز  یک ضرورت به شمار می رود.