کاندیدای شهرداری تهران گفت: برنامه ای جامع و راهبردی با عنوان تهران شهر زندگی به منظور برنامه ریزی موثر در زمینه مدیریت شهری تدوین شده است.

به گزارش مرور نیوز، سید کامل تقوی نژاد کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه ای جامع و راهبردی با عنوان «تهران شهر زندگی» به منظور برنامه ریزی موثر در زمینه مدیریت شهری تدوین شده، عنوان داشت:  نخستین اقدام او در شهرداری تهران اجرای این برنامه جامع خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز شهر تهران با ابرچالش هایی همچون رشد بی سابقه جمعیت، ترافیک و آلودگی محیط زیست، ناکافی بودن شبکه حمل و نقل عمومی، فرسودگی بافت شهری و مسایلی از قبیل تورم بالا و به تبع آن افزایش کم سابقه هزینه های مدیریت شهری، تهدید سلامت اجتماعی و بهداشت روان شهروندان، نامتوازن بودن روند توسعه شهری بین مناطق مختلف تهران و به طور کلی پایین بودن کیفیت زندگی شهروندان تهرانی در همه ابعاد رو به رو بوده و البته مخاطراتی همچون سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه نیز آن را تهدید می کند.

تقوی نژاد تاکید کرد: با تکیه بر این برنامه جامع، ضمن شناسایی این ابرچالش ها و مسایل و مشکلات شهری، برنامه‎ها و استراتژی های متنوعی برای حل این مسایل ارایه شده است.

وی اضافه کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر شبکه حمل و نقل ریلی است که این اقدام در کنار سایر اقدامات همچون کاهش ترافیک در مراکز شهری و افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی،  به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کمک شایان توجهی می کند. 

وی با بیان اینکه مدیریت بحران کلان شهری همچون تهران بر عهده شهرداری گذاشته شده، خاطرنشان کرد: مقوله ایمنی از مهمترین شاخص های ارزیابی کیفیت زندگی در شهرها به شمار می رود و به همین منظور، در برنامه جامع یاد شده، راهکارهای موثری به منظور به حداقل رساندن آسیب پذیری ناشی از بروز زلزله و سایر بلایای طبیعی پیش‎بینی شده که از مهمترین آنها می توان به ایمن سازی شهر در برابر سوانح طبیعی و انسان ساز، بهبود سیستم ایمنی، آتش نشانی و مدیریت بحران، کاربست اصول پدافند غیرعامل در شهر تهران، فرهنگ سازی در زمینه مدیریت بحران و سایر اقدامات کلیدی اشاره کرد.

کاندیدای شهرداری تهران همچنین تاکید کرد: صیانت و حفاظت از باغات و توسعه فضای سبز، حفاظت از بافت تاریخی شهر و ساماندهی سیما و مناظر شهری و ارتقای سلامت اجتماعی شهروندان از جمله برنامه های اولویت دار او در صورت تصدی شهرداری تهران خواهد بود.