مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور تا روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که بنا بر نقشه‌های پیش‌ بینی هواشناسی امروز در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: طی فردا (دوم آذرماه) سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور شده و به تدریج گستره فعالیت آن غرب و شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که روز شنبه (۳ آبان‌ماه) با تقویت این سامانه در مناطق مذکور فعالیت آن به شرق و شمال شرق گسترش می‌یابد، اظهار کرد: همچنین از فردا (۲ آذرماه) به همراه شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد و بارش باران رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی فردا و پس فردا (۲ و ۳ آذرماه) بارش در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمال خلیج فارس، ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه شدت داشته و  به سبب رگبار و رعد و برق شده و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

وظیفه در ادامه تصریح کرد: روز یکشنبه (۴ آذرماه) با کاهش بارش در سواحل شمالی فعالیت این سامانه در کشور ادامه خواهد داشت و در شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، بوشهر و جنوب لرستان و ایلام بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، همچنین احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خوزستان، بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، روز جمعه (۲ آذرماه) در ارتفاعات البرز و شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ آذرماه) در ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه (۲ و ۳ آذرماه) بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس و شنبه (۳ آذرماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ آذرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش باران با حداقل دمای شش و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۳ آذرماه) ابری، در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای شش و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.