افتادگی پوست نتیجه ضعیف شدن پوست و از دست دادن طبیعی کلاژن و الاستین است.

به گزارش مرور نیوز، پوست صورت با بالا رفتن سن به تدریج دچار افتادگی می‌شود که این افتادگی پوست نتیجه ضعیف شدن پوست و از دست دادن طبیعی کلاژن و الاستین است. 

یکی از عوامل اصلی افتادگی پوست در معرض پرتو فرابنفش قرار گرفتن است. آسیب‌های فرابنفش منجر از دست دادن استحکام پوست می‌شود. بنابراین مرطوب کننده و ضد آفتاب قوی در برابر پرتو فرابنفش می‌تواند عاملی مهم در محافظت از پوست در مقابل افتادگی باشد.

مرطوب‌کننده‌ها: 

استفاده از مرطوب‌کننده درست در طولانی مدت به پیشگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. باید صبح و شب از مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C و E روی پوست صورت و گردنتان استفاده کنید. مرطوب‌کننده برای اینکه پوست در طول عمرتان نرم و در عین حال صاف بماند مهم است. مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه‌ورا نیز در این مورد مفیدند.

نرمش‌های پوست صورت: 

نرمش مداوم پوست صورت از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. متخصصان مجموعه‌ای از نرمش‌های پوست صورت را معرفی می‌کنند که نه تنها پوست را صاف و درست نگه می‌دارد بلکه کمک می‌کند از شر غبغبتان هم راحت شوید.

ترک سیگار:

سیگاری‌ها در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض افتادگی پوست قرار دارند. سیگار چهره شما را پیرتر می‌کند و شما را در معرض چندین بیماری از جمله انواع سرطان قرار می‌دهد.

ترک نوشیدنی‌های شیرین: 

یافته‌های علمی نشان می‌دهد نوشابه‌های قندی و شیرین پیری پوست را تسریع می‌کند.

رژیم غذایی متعادل: 

حتی نمی‌توانید تصور کنید که غذاهای فرآوری شده چه به سر پوستتان می‌آورد. این غذاها به سرعت باعث آسیب به پوست و افتادگی آن می‌شود. برای پوست سالم، درخشان و صاف به میوه‌های تازه و سبزیجات عادت کنید و به ویژه آن‌ها که اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان دارند را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

 ورزش: 

اضافه وزن منجر به کشیده شدن پوست و تضعیف فیبرهای الاستین در صورتتان می‌شود. ورزش مداوم کمک می‌کند در محدوده وزنی سالم بمانید و پوستی درخشان و جوان داشته باشید.

استفاده از محصولات درست: 

برای اینکه از پیری، چروکیدگی، و آسیب‌ های پوستی در اثر پرتوهای فرابنفش مصون باشید باید بدانید از کدام محصولات استفاده کنید و کدام‌ را کنار بگذارید چرا که محصولات آرایشی نادرست به پوستتان آسیب زیادی وارد می‌کند.