رئیس پلیس راهور تهران گفت: دلیل عمده مشکلات ترافیکی ما از کمبود زیرساختها نیست بلکه به رفتار نادرست ما ارتباط دارد‌.

 به گزارش خبرنگار مرورنیوز، سردار تیمور حسینی در همایش تجلیل از رانندگان نمونه ترافیکی شهر تهران اظهار داشت: دغدغه همه آحاد جامعه بی نظمی، مسائل و معضلات ترافیکی است و شما به عنوان فردی تاثیرگزار در این مشکلات توانسته اید نقش و سهم خود رادر ایجاد فضای مناسب ایفا کنید. به عنوان یک خدمتگرار در عرصه ترافیک از شما تشکر می کنم و امیدوارم رفتار شما الگویی برای افراد جامعه باشد.

وی افزود: اگر از من به عنوان یک کارشناس و فردی که بخش عمده ای از زندگیش را در مسائل ترافیکی سپری کرده بپرسید که امروز مشکل ترافیکی ما به ماشین، جاده، علائم، تابلو، پل، زیرگذر و روگذر مربوط می شود می گویم خیر. کمتر از ۱۰ درصد مشکلات ما به این زیرساخت ها مربوط است و ۹۰ درصد از این مشکلات از جنس رفتار، تربیت و عوامل انسانی است.اخلاق، رفتار و تربیت ما درست باشد و بتوانیم رفتارهای غلط مان را اصلاح کنیم و فرهنگ صحیح را جایگزین و تربیت درست را پیشه کنیم حتما بسیاری از مشکلاتمان حل می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:شاید زیرساخت های ترافیکی ما چندان قوی نباشد اما اگر بتوانیم رفتارهای درست ترافیکی و فرهنگ ترافیکی داشته باشیم می توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.