رییس اورژانس کشور گفت: امروز نیز در شرایطی طرح زمستانی را آغاز می‌کنیم که ظرفیت‌های ما در برخی از پایگاه‌ها و مناطق ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی سال ۹۷ که صبح امروز  (پنجشنبه) در پیست آبعلی برگزار شد، اظهار کرد: کمتر از دو ماه گذشته بود که اورژانس بیش از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید را وارد ناوگان خود کرده است. امروز نیز در شرایطی طرح زمستانی را آغاز می‌کنیم که ظرفیت‌های ما در برخی از پایگاه‌ها و مناطق ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رییس اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین ما افزایش آموزش‌ها و ارتقای مهارت کارکنان اورژانس را نیز در دستور کار قرار دادیم و با توجه به این که به دلیل مشکلات اعتباری امکان افزایش نیرو برای ما وجود نداشت، ساعت فعالیت نیروهایمان را افزایش داده و برخی از این عزیزان در ساعت استراحت خود در طرح زمستانی حضور دارند.

وی با اشاره به این که امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در طرح زمستانی حضو ردارند، گفت‌: تمامی پایگاه‌های ما و همچنین امداد هوایی ما در آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گفته کولیوند، اورژانس هوایی تا کنون ۲۳ هزار مجروح را منتقل کرده است که از این تعداد ۶۵ درصد به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

همچنین در ادامه این رزمایش معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به این که تلاش ما بر این است که امسال هیچ یک از جاده‌ها و شریان‌های اصلی به دلیل بارش‌های جوی مسدود نشوند، گفت‌: در طرح زمستانی امسال ۸۷۰ راهدارخانه و بیش از ۹ هزار ماشین آلات راهداری در کنار بالغ بر ۱۲ هزار نیروهای ما در آماده‌باش قرار دارند.