شهردار تهران گفت: برای تداوم غذای سالم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ارائه مواد غذایی سالم و محصولات غذایی مانند خواربار را به عنوان یکی از وظایف خود انجام دهیم.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در افتتاح یازدهمین نمایشگاه محصولات ارگانیک اظهار کرد: برای تداوم غذای سالم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ارائه مواد غذایی سالم و محصولات غذایی مانند خواربار را به عنوان یکی از وظایف خود انجام دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه توزیع محصولات غذایی سالم یکی از وظایف اصلی حاکمیت‌ها در کل دنیا است، اظهار کرد: در کشور ما هم به خاطر مصوبات قانونی جزو وظایف شهرداری در سازمان میادین میوه و تره‌بار است.

وی با بیان اینکه موضوع محصولات ارگانیک چند دهه است که اجرا شده، گفت: بی توجهی به مصرف سموم کشاورزی تأثیر مستقیمی بر فرآورده‌های غذایی دارد و لذا در این نمایشگاه مؤسسات بین‌المللی برای محصولات دارای کیفیت لازم گواهی صادر می‌کند و این نشان از  آن دارد که محصولات تأیید شده قابل صادر شدن به سایر نقاط دنیا هم هستند.

حناچی تصریح کرد: چون موضوعی مهمتر از سلامت شهروندان برای ما وجود ندارد لذا این مسیر را  ترغیب می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه محصولات ارگانیک به دلیل کنترل‌های جدی‌تری که دارند در همه جای دنیا با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند، بیان کرد: در کشور ما هم محصولات ارگانیک از سایر محصولات مقداری گران‌تر هستند.

وی در پایان در پاسخ  به سوالی مبنی بر اینکه خود شما هر چند وقت یکبار از میادین میوه و تره‌بار خرید می‌کنید، گفت: من هر هفته از میادین میوه و تره‌بار خرید می‌کنم.