سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هر اقدامی در حوزه کارآفرینی سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت و دستیابی به آنها باشد، گفت: درصد مردم توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند.

به گزارش مرور نیوز، ایرج حریرچی در اولین نشست هم اندیشی مسئولان ستادهای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به کارآفرینی در حوزه سلامت، گفت: سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۰۸ افزایش طول عمر یعنی امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی، کاهش مرگ های زودرس و ناتوانی ها، حفاظت از مخاطرات مالی ناشی از بیماری ها و کاهش هزینه های فقر زای سلامت را از اهداف سلامت در کشورها عنوان کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پاسخگویی و افزایش رضایت مردم از دیگر اهداف نظام سلامت است، افزود: هر ایرانی 10.3 بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت، تنها در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات بالینی نیست بلکه بیمار و مردم انتظار دارند کرامتشان حفظ شود و در کنار ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب، به آنها احترام گذاشته شود.

حریرچی با بیان اینکه حتی بهترین نظام های سلامت ۲۰ تا ۳۰ درصد منابع خود را هدر می دهند، تاکید کرد: باید بتوانیم با کمترین منابع، به نتایج ایده آل خود برسیم و سلامت بیشتر را با منابع فعلی به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در حوزه کارآفرینی سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت و دستیابی به آنها باشد، گفت: در حال حاضر، پنجره جمعیتی کشور به نحوی است که دارای جمعیت فعال است و مولدانشان حدود ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند و طی ۳۰ سال آینده تعداد سالمندان کشور افزایش می یابد و تعداد موالیدمان کم خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان های خصوصی در کشور، گفت: نزدیک به بیست سال است که ۴۰ درصد تخت های این بیمارستان ها همیشه خالی است و از طرفی هم بیمارستان های خصوصی حاضر به ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر نیستند و ۸۰ درصد مردم نیز، توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند.

حریرچی در پایان با تاکید بر اینکه باید انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعیت همخوانی داشته باشد، افزود: اهداف کارآفرینی در حوزه سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت باشد.