وزیر آموزش و پرورش به مناسبت گرامی داشت هفته سودآموزی پیامی صادر کرد

به گزارش مرور نیوز، متن پیام سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آموزه‌های دینی و سیره پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام)، علم آموزی ابزار دانایی است و خواندن، نخستین کلمه و فرمان آخرین کتاب آسمانی ، "قرآن کریم" است . از این رو خواندن و نوشتن برای آموختن و رهنمون شدن به پاکی و نیل به حیات طیبه از اهداف دین ماست.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهاری‌ترین روزهای انقلاب ، مصادف با هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸، با اقتدا به سیره ی نبوی و سنت علوی ، فرمان ایجاد نهضت سوادآموزی را صادر و توجه ملت ایران را به این عزم ملی و فرهنگی جلب نمودند که :« باید در برنامه دارزمدت فرهنگ وابسته کشور را به یک فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم». ایشان تاکید فرمودند که بدون از دست دادن وقت و بدون تشریفات خسته کننده برای مبارزه با بی سوادی به طور ضربتی و بسیج عمومی قیام شود تا ان اشاءالله در آینده ای نزیک همه خواندن و نوشتن ابتدایی را آموخته باشند.

مایه مباهات است که دستاوردهای سرآمد سوادآموزی در بهبود و ارتقای شاخص باسوادی در همه گروه های سنی کمک به افزایش عدالت آموزشی، تسهیل دسترسی به فرصت دوم آموزشی و بهره گیری از طرح ها و برنامه های اثر بخش و جسورانه که در سال جاری منجر به کسب نشان دیپلم افتخار از سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد برای اجرای طرح آموزش مقدمات رایانه گردید. مصداق روشنی از اهتمام و جدیت همکاران در نوآوری و ابتکار جدید برای شتاب بخشی به باسوادی و دستیابی به افق های روشن ترسیم شده رهبر کبیر انقلاب اسلامی است. باور دارم حفظ و ارتقای دستاودهای سوادآموزی یک فریضه و تلاش برای پیدا کردن مسیر های جدید اتخاذ تدابیر نو و جسورانه و تعریف افق های تازه وظیفه ای است که باید مجدانه تعقیب و پیگیری شود.

ضمن گرامی داشت روز سوادآموزی در این فرصت ارزشمند از تلاش هایی که در این جهت صورت گرفته است تشکر و قدردانی می نمایم و توفیق روز افزون همه همکاران خواهانم.