مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: به طور حتم باید فرصت حضور بانوان در مجامع بین المللی را با در نظر گرفتن نکات امنیتی فراهم ساخت.

به گزارش مرور نیوز، ثریا شارقی در مراسم " افتتاحیه نشست تخصصی تشکلهای اجتماعی و آیین پاسداشت خدمات شهیندخت مولاوردی" گفت: موضوعی که در بحث NGO با بی‌مهری رو به روست این است که با حضور زنان در مجامع بین‌المللی کنار نیامده‌ایم و آن را جدی نمی‌گیریم در صورتی که در زمان فعلی ابزار تغییر و تاثیر تیر و تبر نیست و گفتمان مهم است.

او ادامه داد: ما بسیار راحت فرصتی که زنان توانمند توانستند در مجامع بین المللی کسب کنند را از دست می‌دهیم و عدم همکاری‌های لازم در بخشی از حاکمیت نمی‌گذارد تا زنان نیز بتوانند در این عرصه حضور داشته باشند.

وی معتقد است زمانی که با تریبون قهر می‌کنیم و میدان را خالی می‌کنیم به راحتی شخص دیگری جای ما را پر می‌کند لذا از بخشهای دولتی و حاکمیتی تقاضا دارم حتما به زنان هم  برای حضور در مجامع بین المللی فرصتی بدهند.

شارقی افزود: به طور حتم باید فرصت حضور بانوان در مجامع بین المللی را با در نظر گرفتن نکات امنیتی فراهم ساخت و از نهادهای امنیتی خواست تا در کنار آنان حضور داشته باشند و این بانوان را همراهی کنند.

به گفته وی در سازمان ملل زمانی که زنان و مردان از توانمندی برابری برخوردار هستند، اولویت با زنان است پس چرا از این فرصت استفاده نکنیم تا بتوانیم حضور پررنگ فعال زنان توانمند ایرانی را به شکل موثر در عرصه‌های بین المللی ببینیم.