بازگشایی مسیر شمشک به دیزین یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش مرور نیوز، بارش برف که از چهارشنبه شب آغاز شد و تا آخرین ساعات پنجشنبه در ارتفاعات تهران ادامه داشت باعث بسته شدن راه مواصلاتی شمشک به پیست اسکی دیزین شد که بهره‌بردار پیست دیزین برای بازگشایی این مسیر و بازگشایی مجدد آن در روز جمعه برای حضور اسکی بازان، در ساعات پایانی پنج شنبه شب اقدام کرد. 

با توجه به بهمن شدید در مسیر شمشک به دیزین ، یک کارگر در حال برف روبی مسیر شمشک به دیزین جان خود را از دست داد و یک نیروی دیگر حال وخیمی دارد.

این در حالی است که این مسیر از سوی راهداری بسته شده بود اما با توجه به تعهد بهره‌بردار مجموعه دیزین این مسیر بدون اطلاع باز شد و در نهایت این اتفاق ناگوار رخ داد.

این اتفاق در حالی در رخ داد که طبق تجارب قبلی و نظرات کارشناسی، بازگشایی این محور باید ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از بارش صورت بگیرد اما متاسفانه پیمانکار مربوطه به رغم همه هشدارها و تجارب تلخ گذشته برای درآمدزایی در روز تعطیل جمعه در همان شب بارش اقدام به بازگشایی جاده می‌کنند و این حادثه ناگوار رخ می‌دهد.

حتی فرماندار شمیرانات و اداره ی راه و ترابری شمیرانات، در این رابطه هشدارهای لازم را داده و با بازگشایی این محور در این زمان مخالف بوده‌اند.