دادستان کل کشور گفت: چهل سال قبل که نظام این کشور، نظامی سکولار، سرسپرده و بی قید نسبت به اعتقادات بود، مردم آن را نپذیرفتند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور  در جلسه بررسی تمهیدات موجود در حوزه‌های فرهنگی، هنری و بررسی اقدامات خلاف مقررات و ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری (سلبریتی‌ها)، اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه عمدتا بررسی مسائل فرهنگی موجود در جامعه است و همه می‌دانیم دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران از راه ها و حربه ‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعبیری که مقام معظم رهبری از آن تحت عنوان شبیخون فرهنگی یاد کردند، عنوان کرد: ما سال ها است که شاهد این شبیخون فرهنگی هستیم و سال به سال هم ابعاد مختلفی پیدا می‌کند. دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی از جمله دادستانی وظیفه دارند که با این شبیخون مقابله کنند. قوه قضاییه از دو جهت با مسائل فرهنگی در ارتباط است. یک جهت مربوط به جرایم رخ داده در حوزه مسائل فرهنگی از جمله سینما و تئاتر است که در رابطه با آن پرونده تشکیل می‌شود. وظیفه دیگری که برعهده قوه قضاییه است و در قوانین هم آمده، پیشگیری از وقوع جرم است که باید از منظر حقوق عامه به این موضوع ورود کنیم و دادستان ‌ها برای حفظ حقوق عامه باید به آن ورود کنند و راه ‌های هم افزایی قوه قضاییه با دستگاه های اجرایی تعریف شود.

دادستان کل کشور با اشاره با تعریف شبیخون فرهنگی تصریح کرد: شبیخون فرهنگی عبارت است از هجوم دشمن به فکر جامعه با هدف اینکه فکر و اهداف شهروندان را یا به طور کامل منهدم و یا کارآیی آن را کم کند. همه می‌دانیم که خاستگاه اصلی انقلاب مبانی اسلام و اعتقاد مردم به احکام نورانی اسلام است و چهل سال قبل که نظام این کشور، نظامی سکولار، سرسپرده و بی قید نسبت به اعتقادات بود، مردم آن را نپذیرفتند و با رهبری امام راحل با رأی ۹۸ درصدی به انقلاب اسلامی رأی دادند.

ادامه دارد...