فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: بیست و یکمین مرحله از طرح رعد ۲۶۷ حکم قضایی اجرا شد که در پی آن ۵۰۰ سارق، مالخر و کلاهبردار توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد 21 در جمع خبرنگاران گفت: بیست و یکمین مرحله از طرح رعد با همکاری پلیس پیشگیری تهران بزرگ، کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های پایتخت از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این طرح ۲۶۷ حکم قضایی اجرا شد که در پی آن ۵۰۰ سارق، مالخر و کلاهبردار توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به صحبت‌های دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مبنی بر اینکه ۱۵ هزار معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارد، گفت: ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در تهران کم است.

وی افزود: پلیس و سپاه به زودی در طرحی مشترک نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر و کمک به سازمان بهزیستی اقدامات لازم را انجام خواهند داد تا این افراد از کف خیابان‌های پایتخت جمع آوری شوند.

سردار رحیمی در خصوص طرح مهام بیان کرد: تمام واحدهای صنفی از قبیل طلافروشی‌ها، بانک‌ها، مراکز تجاری و ... از این مرکز الکترونیک که با مرکز فوریت‌های پلیس در ارتباط است استفاده خواهند کرد تا در مواقع لزوم تمام واحدهای صنفی با پلیس در ارتباط باشند.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: به هیچ عنوان از نیروی انسانی پلیس در خصوص کنترل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک استفاده نخواهد شد و تمام کنترل‌ها در این باره برعهده دوربین‌های پلیس خواهد بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در ۲۱ مرحله طرح رعد ۷۰۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت، گفت: ۷ هزار و ۶۵۰ اموال سرقتی در این مرحله از طرح رعد توسط پلیس کشف و ضبط شد که ۱۹ باند سرقت منهدم و ۱۶۵ دستگاه موتورسیکلت و خودرو توسط پلیس کشف شد.

وی افزود: ۸۶ درصد از اموال سرقتی که توسط سارقان از شهروندان به سرقت رفته بود شناسایی شد که ارزش این اموال بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۲۳۷ نفر از سارقان دستگیر شده دارای سابقه هستند، اعلام کرد: ۲۶۳ نفر از سارقان دستگیر شده برای بار اول است که توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت درباره برخورد با قاچاقچیان کالا گفت: در خصوص برخورد با کالای قاچاق ۵۵ پرونده تشکیل شد و ۳۳ نفر از قاچاقچیان کالا به همراه ۳۰ هزار کالای قاچاق توسط پلیس دستگیر و کشف شدند.

وی افزود: ۵ باند قاچاق کالا منهدم که ارزش کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر ۴ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح رعد ۲۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۸۸ قبضه سلاح سرد از سارقان کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از حاملان سلاح نیز توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند؛ همچنین ۵۸ نفر هم نیز که در دزدی اقلام ضد فرهنگی فعالیت می‌کردند توسط پلیس بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با سارقان جدی است و اقدامات گسترده‌ای را در سطح پایتخت انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: در مجموع سرقت در تهران توسط پلیس کنترل و مهار شده است، امابه شهروندان توصیه می‌کنیم تا از اموال وسایل شخصی خود مراقبت و نگهداری کنند.