معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مرور نیوز، محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری جلسه نوبت عصر شورای شهر تهران اظهار کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک مشروط بر اینکه همه مراجعه کنندگان و ناشران نمایشگاه کتاب بپذیرند که تنها از وسیله نقلیه عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند و بدون خودروی شخصی به نمایشگاه بیایند، با برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران مخالفتی نداریم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان نمایشگاه هم قبول کنند که ما در نمایشگاه هیچ پارکینگی را نداشته باشیم و ما در این صورت تمهیدات کافی مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی را پیش بینی می‌کنیم، در این صورت مخالفتی با برگزاری نمایشگاه نداریم، اما اگر موجب ازدحام سواری‌های شخصی شوند و ترافیک منطقه را افزایش دهند، ترجیح ما این است که نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص برنامه‌ریزی برای تردد آسان مسئولان نمایشگاه که می‌خواهند اقدام به جابجایی کتب و نشریات کنند، تصریح کرد: برای این کار می‌توان برنامه‌ریزی کرد و از آن‌ها خواست که از ساعت ۱۰ شب به بعد اقدام به نقل و انتقال کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هم برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شد، افزود: آمار ترافیکی در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود و اینکه به علت وجود نمایشگاه، ترافیک به وجود آید و وضعیت ترافیکی متفاوت از روز‌های عادی باشد، امری طبیعی است، اما اینکه مانند سال‌های قبل قفل ترافیکی ایجاد کند، سال گذشته این اتفاق رخ نداد و فقط در محدوده نمایشگاه آن هم فقط در ساعاتی خاص ترافیک ایجاد شد و در این موارد هم می‌توانیم امسال مدیریت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب سال 98 در مصلی منوط به تصویب شورای ترافیک است، تصریح کرد: اگر چنین تصمیمی گرفته شود، حتما در میادین اصلی اتوبوس و تاکسی قرار می‌دهیم تا مردم از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: اگر قبول نکنند که خودروی شخصی کنار رود و هیچ پارکینگی هم برای خودرو‌های سواری در نظر گرفته نشود، آن وقت آن‌ها را الزام می‌کنیم که نمایشگاه را در مصلی برگزار نکنند و باید به شهر آفتاب بروند.

پورسیدآقایی گفت: موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران امروز در شورای ترافیک مشخص خواهد شد.