معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تمامی خودروهای سنگین به ویژه خودروهای حامل نخاله‌های ساختمانی و زباله که تحت نظر شهرداری تهران هستند، باید استانداردهای معاینه فنی را دریافت کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا استان، اظهار کرد: دوربین‌های نصب شده در سطح شهر تهران که از سوی شهرداری تعبیه شده‌اند، خودروهای فاقد معاینه فنی را جریمه‌ می‌کنند.

وی افزود:تمامی خودروهای سنگین به ویژه خودروهای حامل نخاله‌های ساختمانی و زباله که تحت نظر شهرداری تهران هستند، باید استانداردهای معاینه فنی را دریافت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با همکاری شهروندان، میزان جرایم کاهش یافته و ناوگان حمل نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها که دیزلی هستند، معاینه فنی را جدی گرفته‌ اند و تمام خودروها برای تخلیه پسماند بازرسی می‌شوند.

وی افزود: با هماهنگی سازمان محیط زیست استان تهران شرکتی برای نظارت بر نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان‌های تهران و البرز تعیین شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طی سه ماهه گذشته، بیش از ۴ هزار خودرو سنگین در شهر تهران مورد بازبینی مجدد معاینه فنی قرار گرفتند و ۲۴ درصد از کامیون‌هایی که متوقف شدند، دوباره معاینه فنی دریافت کردند.

پورسیدآقایی گفت: تمام دستگاه‌های دولتی ملزم به رعایت مصوبه سال ۹۵ هیئت وزیران هستند و باید موتور خودرو‌هایی که کاربراتوری است به انژکتور تبدیل شود.

وی افزود: هر موتورسیکلت ۵ برابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کند.