سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران در 30 دی 97 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز یک شنبه 30 دی 97 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 83 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 109 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. 

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا آرام در روز جاری (یکشنبه) می باشد و با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در عصرگاه، برای برخی ساعات وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) انتظار می رود. 

نظری افزود: این وضعیت جوی تا روز دوشنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و برخی ساعات همراه با وزش باد موثر خواهد بود. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت. 

وی بیان کرد: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، به تدریج در روز جاری به دلیل شرایط جوی نسبتا پایدار، بر غلظت برخی آلاینده ها افزوده خواهد شد، هرچند وزش باد طی برخی ساعات در کاهش موقتی آنها موثر خواهد بود.   

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس انتظار می رود تا صبحگاه روز دوشنبه، این شرایط تداوم داشته باشد و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.