عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ایجاد دبیرخانه دائمی برنامه برای پایش و ارزیابی مستمر برنامه باید از پست‌های مدیریتی موجود استفاده شود.

به گزارش مرور نیوز، حسن رسولی عضو شورای شهر در جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران درباره ماده "97" این برنامه، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که مرز وظایف اجرایی دستگاه‌های اجرایی کشور در اداره امور پایتخت با شهرداری تعیین تکلیف شود و نحوه انجام هماهنگی بین اجرای مأموریت دستگاه‌های اجرایی با شهرداری تهران به صورت شفاف روشن شود.

وی افزود: پیش فرض ماده 97 برنامه این است که هم اکنون این مرزبندی وجود ندارد و می‌خواهیم تمام قوانین بالا دستی و قوانین مصوب شهرداری تهران تفکیک و مشخص شود تا این نهاد عمومی به وظایف ذاتی خود عمل کند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در خصوص ماده 99 نیز، خاطر نشان کرد: لایحه بودجه 98 شهرداری تهران باید بعد از اتمام برنامه سوم به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود. این که بر اساس این ماده شهرداری را ملزم کنید که چشم انداز ، مأموریت ، استراتژی و اهداف برنامه اجرایی را به جای شهریور ماه در اردیبهشت ماه سال آینده به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند تعجیل در کار است و می‌تواند کیفیت سند برنامه را کاهش دهد.

نایب رییس برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره  ماده 100 برنامه نیز گفت‌: در ایجاد دبیرخانه دائمی برنامه برای پایش و ارزیابی مستمر برنامه باید از پست‌های مدیریتی موجود استفاده شود. معتقدم تا 20 سال دیگر شهرداری تهران نیاز به افزایش پست مدیریتی ندارد ، زیرا به قدر کافی پست های اضافی در شهرداری ایجاد شده است.

وی ادامه‌ داد: پیشنهاد می‌کنم در بند یک این ماده بعد از ایجاد دبیرخانه دائمی با استفاده از پست‌های موجود اضافه شود که نهایتا این پیشنهاد پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.