رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: اکنون در تمام سطح مدیریتی کشور در امر مبارزه با قاچاق دام فعال شده اند و بصورت سازمان یافته قاچاق دام را به حداقل ممکن رسانده اند.

به گزارش مرور نیوز، در این نشست مویدی با بیان اینکه در ۹ماه نخست سال جاری ۱۱۲ هزار پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است، گفت: از این رقم ۹۰درصد پرونده ها حاصل کار نیروی انتظامی بوده که از این ۹۰درصد ٨۹ درصد آن از نظر ارزشی و ۱٨درصد به لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری  که پرسید در مدت زمانی که برخورد با قاچاق کالا صورت می گرفت برخی از انبار ها به اشتباه به عنوان انبار قاچاق ضبط شد، چه اقداماتی صورت گرفته گفت: در آغاز شروع برجام موارد اینچنینی مشاهده و برخورد شد اما این دسته از کالاهایی که مسیر ورود و ترانزیت آنها از مبادی گمرکی مشخص است و مدارک مثبته داشته اند، بعد از ضبط و پیگیری کالاهای خود را دریافت کرده اند و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.

مویدی در رابطه با دام قاچاق خاطر نشان کرد: قاچاق دام اکنون در تمام سطح مدیریتی کشور در امر مبارزه با قاچاق این پدیده فعال شده اند و بصورت سازمان یافته قاچاق دام را به حداقل ممکن رسانده اند.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز در پایان افزود: از میان پرونده های قاچاق کالا۱۰درصد رقمی بالای ۵۰۰میلیون تومان را در بر میگیرند و ۹۰درصد بقیه پایین این مبلغ هستند.