سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران در یک شنبه 7 بهمن 97 خبر داد.

لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران در یکشنبه 7 بهمن 97 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز با شاخص میانگین 115 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 108 همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز جاری (یکشنبه) می باشد که همراه با افزایش ابرناکی و وزش باد (با بزرگی بین 3 تا 4 متربرثانیه) در برخی ساعات خواهد بود. 

نظری افزود: با برقراری شرایط جوی ناپایدار در روز دوشنبه، از ساعات آغازین روز بارش متناوب باران و در برخی ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود . 

وی بیان کرد: همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت. بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی روز جاری افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها از جمله ذرات معلق مشاهده خواهد شد، هرچند وزش باد در برخی ساعات عصرگاه در کاهش موقتی آلاینده ها موثر خواهد بود. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس انتظار می رود با تغییر شرایط جوی در روز دوشنبه به تدریج از غلظت آلاینده های تجمع یافته کاسته گردد و وضعیت کیفیت هوای پایتخت بهبود یابد.