معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره نحوه اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک توضیحاتی داد.

به گزارش مرور نیوز، در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز برگزار شد، اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح اعطای تخفیف برای تردد ممنوعه در شهر تهران را بررسی و تصویب کردند.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در بیان جزئیات این طرح، گفت: در مصوبه طرح ترافیک ۹۷، بندی داریم که اگر افراد در حسابشان شارژ داشته باشند، می‌توانند عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را با ضریب ۸ دهم پرداخت کنند و اگر شارژی نداشته باشند و بخواهند در آینده پرداخت کنند، باید عوارض مربوطه را با ضریب یک دهم بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رقم قابل توجهی از خودرو‌ها بدهکار هستند، تصریح کرد: دلیلش این است که بخشی از مردم از اجرای طرح ترافیک جدید مطلع نبودند و هر کس که بدهکار می‌شد، به حساب او ثبت می‌کردیم و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مردم در پلاک‌هایشان بدهکار هستند.

بیشتر بخوانید: توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره غیر قانونی بودن اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم از این موضوع اطلاع نداشتند، لذا اگر همین بدهی تا آخر سال ۹۷ پرداخت شود، آن را با ضریب ۸ دهم محاسبه می‌کنیم و تا آخر سال از محاسبه ضریب یک دهم خودداری می‌کنیم و اگر کسی خواست که سال بعد پرداخت کند، بدهی‌اش با ضریب یک دهم محاسب می‌شود.

پورسیدآقایی گفت: قبض عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک را آماده کرده‌ایم و به زودی برای مردم ارسال می‌کنیم و این تنها راهی است که می‌توانیم بخشی از ۳۰۰ میلیارد تومان را از مردم بگیریم.

در ادامه حسن رسولی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: از آنجایی که این طرح فوری ارائه شده و بخش‌هایی از آن هنوز مشخص نیست و همین رقم ۳۰۰ میلیارد تومانی هم محرز نیست، من با دو فوریت آن مخالفم و پیشنهاد می‌کنم که به صورت یک فوریت در کمیسیون بررسی شود.

در نهایت این طرح مورد رأی‌گیری قرار گرفت و با ۱۷ رأی موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.