رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته حمایتی بین مددجویان بهزیستی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: بسته دیگری نیز تا پایان سال به مددجویان داده می شود.

به گزارش مرور نیوز، وحید قبادی دانا گفت: امیدواریم میزان مستمری معلولان در سال ۹۸ افزایش یابد و باید بپذیریم که دولت دارای تنگناهای زیادی است و در شرایط تحریم قرار داریم. وی افزود: تکانهای تحریم، فشار مضاعفی را بر مردم تحمیل کرده است و مشکلات زیادی در وضعیت رفاهی کشور وجود دارد اما باید با توان همه، همدلی و همراهی همه گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد تلاشمان را در این زمینه مضاعف کنیم. 

قبادی دانا گفت: پیش از پیروزی انقلاب موضوع غربالگری چشم و بینایی وجود نداشت اما امروز این طرح با پوشش خوبی در مهدهای کودک در حال اجرا شدن است. همچنین غربالگری کم شنوایی قبلاً وجود نداشت که امروز ایجاد شده است.

وی درباره حمایت از معلولان در قانون بودجه امسال نیز گفت: خبر خوش را باید به همه افراد دارای معلولیت بدهم که در لایحه بودجه سال 98 مبلغ اولیه را برای اجرای این قانون در نظر گرفته‌اند. این بودجه حدود ١١٠٠ میلیارد تومان است و با صحبت‌هایی که با مجلس داشتیم کمک خواهند کرد تا این مبلغ افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر مبلغ قابل توجهی که در پیشنهادات آمده در صحن علنی مجلس تصویب شود، امیدواریم بخشی از این قانون را در سال ۹۸ اجرایی کنیم. این افزایش تعداد افرادی که حقوق مستمری دریافت می‌کنند و از میان معلولان شدید و خیلی شدید و حق پرستاری آنان را در بر می‌گیرد که هم تعداد افراد تحت پوشش و هم مبلغ آن افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان وابسته به همکاری بین بخشی است، برای مثال در موضوع مناسب سازی و دسترسی پذیری، کمک استانداری‌ها، شهرداری‌ها، اماکن دولتی و همه مردم در ایجاد یک زندگی مستقل برای فرد دارای معلولیت را طلب می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع دو بسته حمایتی در ایام دهه فجر و تا پایان سال خبر داد و گفت: با مساعدت دولت این بسته ها به مددجویان سازمان بهزیستی داده می شود.