استاندار تهران خطاب به رئیس سازمان برنامه وبودجه درخواست کرد برای تجهیز ساختمان مدیریت بحران استان تهران بودجه لازم اختصاص یابد.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته علیرغم توطئه های دشمن به استناد بررسی‌های سازمان‌ های بین المللی و به برکت امام راحل،خون شهدا، منویات مقام معظم رهبری و همه دولتمردان تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و در همه ابعاد شاهد تحولات عظیم در طول انقلاب اسلامی ایران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: آن چه ویژگی دولت روحانی بوده این است که در کنار توسعه انسانی و علمی توجه به عدالت اجتماعی نیز مدنظر قرار گرفته است که محوریت آن توسط سازمان برنامه وبودجه کشور راهبری شده است. برخورداری و بهره مندی ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور تحت پوشش بیمه همگانی و همچنین افزایش سهم بخش سلامت از جمله این موارد بوده است.

وی تاکید کرد: باید از آقای ترکی به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به جهت تدوین اسناد توسعه‌ای استان بر مبنای مطالعات و کارشناسی تقدیر کرد چرا که به این ترتیب آزمون وخطا در این استان به پایان رسیده است. سند آمایش استان که مهمترین عنصر اثرگذاری در بخشهای مختلف استان تهران است، قطعا نقش بسزایی در ادامه روند توسعه‌ای استان تهران خواهد داشت.

استاندار تهران ادامه داد: قوه محرکه اقدامات انجام شده امروز اعتباراتی است که به همه این اقدامات سرعت می بخشد و روند تکمیل مطالعات توسعه‌ای استان تهران را موجب می شود؛ متاسفانه برخی از مسوولان ما هنوز تصور می‌کند تهران استان برخورداری است این در حالی است که ما در حدود ۶ شهرستان تخت بیمارستانی نداریم و این موضوع در شهرستان پردیس مشاهده می‌شود،  البته ۱۶ بیمارستان در سطح استان در حال ساخت درایم ولی باید به استان تهران نگاه متفاوتی داشته باشیم.

محسنی بندپی با اشاره به این که برخی از وزراء علی‌رغم بودجه در اختیار سهمی که باید را برای تهران قائل نمی‌شوند اظهار کرد: در استان تهران ۸۵۰۰ کلاس درس تخریبی ، ۱۷ هزار کلاس کمبود و ۱۱۰۰ کلاس از وسایل استاندارد گرمایشی برخوردار نیستند این در حالی است که هر سال ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود و هم زمان یک میلیون نفر از اتباع نیز در استان تهران حضور دارند که ۱۱۰ هزار نفر از آنها دانش آموز هستند و به جمعیت دانش آموزی استان تهران اضافه می‌شود.

وی در بخشی دیگر از صبحتهای خود به احداث ساختمان مدیریت بحران در استان تهران اشاره کرد و افزود: از آقای نوبخت درخواست می کنیم به لحاظ اعتبارات کمک کند تا تجهیز این ساختمان انجام شود  تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در سطح استان هشدارهای مورد نیاز را به موقع به شهروندان بدهیم.