مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی، امروز (۲۰ بهمن ماه) نیمه غربی کشور تحت تأثیر این سامانه بارشی است و پیامد آن ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد و در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد است.

وی افزود: فعالیت این سامانه به‌صورت بارش پراکنده به‌تدریج به شرق، شمال شرق، کشور و شرق سواحل دریای خزر خواهد رسید. بیشینه بارش‌های امروز (۲۰ بهمن) در غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه و کردستان است.

وظیفه بابیان اینکه فردا (۲۱ بهمن ماه) فعالیت بخش شمالی این سامانه محدود به شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و به تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهارکرد: در این روز با تقویت جریانات مرطوب جنوبی در جنوب کشور علاوه بر تداوم بارش در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش در جنوب استان‌های فارس، کرمان، بوشهر و شمال هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در این مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: در جنوب و جنوب غرب کشور نیز به‌صورت رگبار و رعد و برق و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. در روز دوشنبه (۲۲ بهمن ماه) اکثر مناطق کشور تحت تأثیر این سامانه است و سه‌شنبه به‌تدریج از غرب کشور از میزان ابرناکی کاسته خواهد شد. از اواخر چهارشنبه (۲۴ بهمن ماه) نیز این سامانه از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد.

وظیفه درباره وضعیت آب‌ و هوایی تهران طی سه روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن ماه) نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۰ و یک درجه سانتیگراد می‌رسد. در روز دوشنبه (۲۲ بهمن ماه) آسمان پایتخت نیمه ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای هوا ۹ درجه و حداقل آن صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.