مدیرکل دفتر آموزش‌های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: بالاترین ظرفیت استاندارد ایجاد یک اردوگاه اضطراری ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش مرور نیوز، مهراب شریفی‌سده ۱۹ آبان‌ماه در سفر به شهرکرد در کارگاه آموزشی مدیریت بحران، اظهار کرد: مهم‌ترین مکان‌ها برای سکونت اضطراری پس از وقوع حادثه، ساختمان‌های عمومی ایمن، انبارهای بزرگ، مساجد، تکایا و ورزشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین ظرفیت استاندارد ایجاد یک اردوگاه اضطراری ۲۰ هزار نفر است، تصریح کرد: تامین ۳۰ متر مربع به ازای هر نفر در اردوگاه‌ها و ۳.۵ متر در چادرهای اسکان در تابستان و ۴.۵ متر در زمستان باید رعایت شود.

شریفی‌سده گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که برای یک اردوگاه می‌تواند ایجاد شود، مسائل بهداشتی، تامین آب شرب سالم و دفع فاضلاب است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: مدت زمان کوتاه، کاربرد بالا و تامین حداقل امکانات بهداشتی و غذایی از ملزومات اسکان اضطراری است.

وی با اشاره به چینش چادرها در اردگاه با توجه به شرایط بومی، افزود: چادر از راحت‌ترین مکان‌های اسکان است که سریعا برپا می‌شود اما مشکلاتی نظیر نگه‌نداشتن سرما و گرما را به دنبال دارد.

شریفی‌سده با بیان اینکه مدت زمان برپایی اردوگاه حداکثر شش ماهه است، اظهار کرد: ایجاد شریان‌های حیاتی، سرویس بهداشتی و رعایت فاصله قابل قبول تا مرزها از شرایط مورد نیاز احداث اردوگاه است.