دادستان کل کشور گفت: حرف ما این است که فضای مجازی که دشمن تمام توانش را به کار برده تا از این فضا علیه ارزشهای دینی و انقلاب و ملت ما استفاده کند باید مدیریت شود تا دشمن نتواند سوء استفاده کند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در یادواره ۴۲۶ شهید گلگون کفن شهرستان آستانه اشرفیه، با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا باعث شناخت جوانان با آرمان‌های انقلاب می‌شود، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان اگر بدانند که برای حفظ این انقلاب و استقلال به‌دست‌آمده چه خون‌هایی ریخته شده است بهتر می‌توانند آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) را بشناسند.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن و بیان اینکه خداوند حقیقت عالم را برای مردم گفته است، گفت: خداوند برای شناخت حقیقت توسط ذهن آن را در قالب مثال بیان کرده تا مردم این حقایق را بشناسند.

دادستان کل کشور یکی از نشانه‌های عظمت دنیا را حکمت خداوند عنوان کرد و افزود: خداوند با آفرینش انسان برای او یک هدف مشخص کرده و راه رسیدن به آن هدف را با دادن عقل به مردم نشان داده است تا مردم به‌ سوی سعادت بروند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به ویژگی بالای انسان در مقایسه با دیگر موجودات گفت: خداوند با دادن عقل و قدرت تصمیم‌گیری انسان را آزاد گذاشته ولی به آن تکلیف کرده تا بهترین راه برای رسیدن به سعادت انتخاب کند.

وی با اذعان به اینکه خداوند پیامبران را برای رسیدن انسان به سعادت فرستاده است، بیان کرد: انسان اگر به درجه بالای کمال دست پیدا کند به مقامی می‌رسد که فرشتگان هم نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند که این مسئله نشان‌دهنده جایگاه ویژه انسان در پیشگاه پروردگار است.

دادستان کل کشور افزود: در قرن چهاردهم حرکت امام خمینی (ره) در راستای هدایت مردم به مسیری که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) ترسیم کرده بودند، آغاز شد.

وی ادامه داد: آنچه امام راحل (ره) آورد یک صفحه نورانی بود که به ملت نشان داد و مردم  عاشقانه دعوت امام را پذیرفتند. در چهل سال قبل و در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی این حرکت امام به نتیجه رسید و مردم به پشتیبانی امام راحل (ره) به میدان آمدند و از همان روزهای اول پیروزی انقلاب، تقابل دشمنان با نظام جمهوری اسلامی آغاز شد. 

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند نمی‌تواند به نتیجه برسند جنگی را به کشور تحمیل و هشت سال تا توانستند به این ملت ظلم و ستم کردند و هرچه در توان داشتند به میدان آوردند؛ اما شهدا با خون‌های پاک‌ خود از این انقلاب دفاع کرده و اجازه جدایی حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادند و برای کشور عزت و شرف به ارمغان آوردند.

وی گفت: شهدا چیزی جز اسلام و تحقق احکام نورانی نخواستند و در تبعیت از مرجع تقلیدشان به میدان رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: دشمن وقتی دید از جنگ نظامی به جایی نرسید، استراتژی و راهبرد را تغییری نداد ولی تاکتیک را عوض کرد. بعد از مدتی در اتاق‌های فکرشان برنامه ریزی کردند و لذا جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار دادند و در این زمینه حداکثر استفاده را از فضای مجازی می‌برند.

دادستان کل کشور با تأکید بر مدیریت فضای مجازی گفت: برخی از مسئولان در سخنرانی هایشان ما را متهم می کنند که مثلا نمی خواهیم جامعه از فضای مجازی استفاده کند، در حالیکه معتقدیم معنای فیلترینگ این است که جلوی فساد را بگیرید.

وی با تاکید بر اینکه باید پیام رسان های داخلی تقویت شود، ادامه داد: نباید آدرس غلط به مردم و جوانان داد، حرف ما این است که فضای مجازی که دشمن تمام توانش را به کار برده تا از این فضا علیه ارزشهای دینی و انقلاب و ملت ما استفاده کند باید مدیریت شود تا دشمن نتواند سوء استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است، گفت: آن روزی که جوانان ما در میدان جنگ نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند تفکر و انگیزه بسیجی، جهادی و انقلابی داشتند و امروز در جنگ اقتصادی نیز تفکر بسیجی و جهادی و انقلابی در حوزه های مختلف می تواند کارساز باشد و با تفکر و اندیشه غرب گرایی نخواهیم توانست در جنگ اقتصادی پیروز شویم.

گفتنی است دادستان کل کشور پیش از سخنرانی در این یادواره، با خانواده شهید محمد باقری گمنام یکی از شهدای جنگ تحمیلی دیدار کرد.