خانواده فعالان بازداشت‌شده محیط زیست در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، رسیدگی به وضعیت این پرونده و تغییر در روند بازداشت‌ را خواستار شدند.

به گزارش مرور نیوز، خانواده‌های فعالان محیط زیست که بیش از یک سال از بازداشت آن‌ها گذشته است، به مناسبت چهل‌ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب درخواست رسیدگی به وضعیت این پرونده و تغییر در روند بازداشت داشته‌اند.

فاطمه قدیریان خواهر یکی از بازداشت‌شدگان محیط زیستی و امیرسامان خالقی برادر یکی دیگر از بازداشت‌شدگان، این نامه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده‌اند.

این نامه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نگاشته شده و در آن درخواست‌های این خانواده‌ها به رهبر معظم انقلاب ارائه شده است.

در بخشی از این نامه ضمن یادآوری این موضوع که فعالان بازداشت‌ شده از دانشمندان و دلسوزان محیط زیست هستند، تأکید شده است: در این یک سال بیشتر از رنج دربند بودن و دوری عزیزانمان، عدم‌ پاسخگویی و عدم‌ رعایت قانون از سوی مقامات مسئول بر ما سخت و ناگوار آمده است. 

این خانواده‌ها در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر اهمیت محیط زیست نوشته‌اند: رهبر معظم انقلاب! تلاش این عزیزان صرفاً مصداق فرمایش حضرتعالی بوده که: «محیط زیست مسئله این جریان و آن جریان نیست، یک مسئله ملی است» و ایشان هیچ‌گونه سوءنیت و ارتباطی با بیگانگان نداشته و اشخاصی معتقد به مبانی اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند.

در پایان این نامه نیز درخواست عفو و طی شدن مراحل قضایی مطابق قانون ارائه شده است: از این رو، با توجه به اینکه هر ساله در این ایام شاهد نگاه مهربانانه شما به محبوسان مختلف هستیم که نشأت گرفته از آیات الهی و رویه پیامبر گرامی اسلام و ائمه ­اطهار است، عاجزانه تقاضا داریم که امر بی‌بدیل‌تان را نسبت به آزادی عزیزان ما و بازگشت‌شان به آغوش خانواده و طی شدن سایر مراحل قضایی به ترتیباتی که در قوانین جاری تعریف و تصریح شده است، مبذول دارید.