رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به‌صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم هزینه‌های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویت‌ها هزینه کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران، با اشاره به دو حادثه هم‌ زمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد، اظهار کرد: نشست ورشو که تصویری تمام‌نما از شرایط بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولت‌های عربی را نشان می‌دهد که کنار رژیم اسراییل و علیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرارگرفته‌اند و در همان روز، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: البته شباهت دیگر این دو حادثه آن بود که هیچ‌کدام به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید، اگرچه در ورشو آمریکا توانست برخی دولت‌های عربی را در کنار رژیم صهیونیستی و منافقین گرد بیاورد، اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد، اما شرمساری این حادثه به‌جای ایران برای عاملان و آمران آن ماند و ملت ایران به دلیل وجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی و دولتی هر دو عواقب اقداماتشان را به‌زودی مشاهده خواهند کرد.

به گفته هاشمی، طبیعی است در شرایط پیش رو، اقدامات آشکار و پنهان علیه جامعه ما افزایش می‌یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخرب‌تر از هر ماده منفجره و مؤثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل می‌کند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبون‌های عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه‌گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است، بپرهیزند.

وی در ادامه با تسلیت فوت همسر دکتر شریعتی گفت: رحلت خانم پوران شریعت رضوی، خواهر نخستین شهید جنبش دانشجویی ایران و همسر مرحوم دکتر شریعتی را نیز به فرزندان ایشان تسلیت می‌گوییم، همچنین درگذشت خواهر نایب‌رئیس محترم شورا، جناب آقای امینی و خواهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از افتخار مادر شهید بودن نیز برخوردار بودند و تا پایان عمر در کمال ساده زیستی در روستا زندگی و باکار شرافتمندانه نمونه‌ای مثال‌زدنی از تدین، پارسایی، عزت‌نفس و انقلابی گری بودند را گرامی می‌داریم.

وی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از دیدارهای شهردار تهران با مراجع معظم تقلید قدردانی کرد و گفت: امیدوارم به‌زودی مجموعه دیدگاه‌های مراجع جهت استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به بررسی بودجه 98 در شورا گفت: در هفته‌های آتی، شورا درگیر بررسی لایحه بودجه 98 است که با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و با تلاش همکاران شورا، بررسی این لایحه در کمیسیونهای تخصصی و تلفیق هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب‌شده و قبل از پایان سال به تائید مراجع ذی‌ربط برسد.

هاشمی بابیان این‌که سیاست‌های شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸، پرهیز از هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی، است گفت: افزایش بهره‌وری در هزینه‌های خدمت‌رسانی و توجه به اولویت‌های توسعه شهر در بخش حمل‌ونقل عمومی، ترمیم آسیب‌های اجتماعی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و نوسازی بافت‌های فرسوده از دیگر اولویت‌های ما است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به‌صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم هزینه‌های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویت‌ها هزینه کنند.

هاشمی اضافه کرد: در شرایط انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره‌وری از طریق بهبود اثربخشی در اولویت‌بندی مناسب پروژه‌ها و مصارف و همچنین ارتقاء کارایی از طریق حذف رانت‌ها، سوء مدیریت‌ها و موازی کاری‌هاست.

وی تأکید کرد: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال ۱۳۹۸، سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

هاشمی در ادامه افزود: البته متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد. با فراخواندن دو عضو شورا به دادگاه، جناب آقای میرلوحی و سرکار خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای جناب میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

همچنین بخشی اظهارات اخیر جناب آقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.